Societat

GEMMA CERNUDA

FUNDADORA DE PEIX&CO AGÈNCIA DE COMUNICACIÓ EN FEMENÍ

“Els homes també poden tenir la mirada en femení”

Per què cites per crear campanyes de comunicació i per què un peix?

El peix respon al meu origen; els meus pares van fundar congelats La Sirena i la idea és d'on vinc i què faig. Molts col·legues del branding –que vol dir construir marques, que és el que fem– em diuen que Peix&Co no diu comunicació ni femení. I jo els dic que Starbucks tampoc no diu cafè i els va molt bé! Per mi és important el meu passat professional. I la cita en poques paraules té molta força, una cita incita i és un pensament intel·lectual que hem d'aprofitar.

I què fa amb aquestes cites?

A partir dels valors de l'empresa buscaré cites que quan les llegeixi em portin a pensar en aquest valor. Quan trobem la cita i el client hi està d'acord muntem accions depenent de la necessitat del moment. A Tous els vam fer una agenda on cada setmana hi havia una cita. També hem fet individuals de cuina, tasses de cafè amb cites...

I com les troba, a partir de llibres?

Llegint molt, i estant pendent del que escolto i del que veig; és artesanal.

Quan va muntar l'empresa era una manera de posicionar-se?

Com a idea creativa no existia i per altra banda, hi ha la comunicació en femení –el terme anglosaxó marketing to women–, però per mi és més ampli, per això comunicació i femení. Femení vol dir una altra mirada; els homes també la poden tenir, i comunicar en femení és ajudar les marques perquè ens agradin més. Les dones som el 80% del poder de compra del mercat i vull que les marques ens tinguin en compte, en l'anunci ens hi identifiquem de veritat, que els colors m'agradin, i això no vol dir que sigui de color rosa.

Fugir dels tòpics femenins?

Sí, pot ser des d'un envàs més transparent o una tipografia més gran. L'Iphone, per exemple, és un producte absolutament femení en el concepte.

I quins són els valors en femení?

En dic comunicació en femení però en podria dir sentit comú. Per exemple, la complicitat, l'empatia, la transparència, humanitzar el missatge, parlar de tu a tu. Vull convidar tothom a despertar la mirada femenina en tot. Si la destapéssim d'una forma valenta solucionaríem les coses d'una altra manera.

En una entrevista li he llegit: “Vull normalitzar, no reivindicar d'una manera feminista rància”.

Per a mi feminista té una connotació agressiva, de lluita. Prefereixo dir pro dona: obertament i activament, intento fomentar allò femení i no des de la queixa.

A la tele falta comunicació en femení?

Molta. Crec que de forma inconscient, perquè els símbols al final creen la imatge, s'està transmeten una imatge de la dona que ha de ser estètica.

En quina campanya està treballant ara?

Estem fent una acció molt maca pel càncer de mama. I també estic ajudant a feminitzar una marca líder de videojocs.

Una cita per avui, el dia de la dona.

“Una no neix dona, es fa dona”, de Simone de Beauvoir.

I per sortir de la crisi?

“Si vols que una cosa es digui, demana-ho a un home; si vols que es faci, demana-ho a una dona”, de la Thatcher.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.