Economia

Monty preveu passar del 25 al 50% d'exportació de bicicletes en tres anys

Els models elèctrics, que ja representen el 25%, són els que creixeran més.El 2010 ha estat de recuperació i enguany “serà millor”

La bicicleta de motor elèctric ja representa el 25% del negoci de l'empresa

Bicicletes Monty, empresa de caràcter familiar de segona generació, ha dissenyat un pla que té per objectiu doblar la facturació en l'àmbit internacional. Concretament, la firma nascuda a Esplugues de Llobregat i ara amb seu a Sant Feliu, vol créixer en el mercat exterior per passar del 25% actual en exportació a un 50% en un termini de dos o tres anys. Monty creixerà, bàsicament, en models que utilitzen el motor elèctric, en BTT i també en bicicleta plegable, en què es presentarà una novetat mundial el segon semestre de l'any.

“La previsió és doblar la xifra d'exportació, posant un èmfasi molt especial en els mercats alemany i japonès”, comenta Ot Pi, director general de Monty. Però no només seran aquests dos mercats on es faran accions per guanyar presència, sinó que també s'incidirà, segons fonts de l'empresa, en països com ara França, Itàlia i Portugal. “En aquests tres casos, la proximitat i la presència dels nostres models hi tindran un paper determinant”, hi afegeix el màxim responsable d'aquesta empresa catalana, que dóna feina a una cinquantena de treballadors. El Regne Unit, la República Txeca o Suïssa també són bon destins per a les màquines de dues rodes de la firma del Baix Llobregat.

Les bicicletes amb motor elèctric, que suposen el 25% de la facturació, són les que tenen més sortida i les que, en principi, també tenen més recorregut de cara al futur immediat. “Aquest model, que pot anar amb bateria de plom o de liti, va especialment adreçat a la gent que té 40 anys perquè el motor ajuda però l'usuari ha de pedalar. No és que ho faci tot la bicicleta: la persona hi ha de posar també esforç”, explica Ot Pi.

Els models de trial ara representen cap a un 15% i les plegables cada dia tenen més acceptació, segons assegura el directiu de l'empresa, que dissenya, prova els prototips i du a terme el procés d'acoblament de 48 models diferents de bicicletes.

Monty ha tancat l'any 2010 amb una facturació de 7 milions d'euros. “El 2009 va ser fatal per a tot el sector, però ara ja ens estem recuperant, i a més hem tingut creixements superiors als de la nostra competència”, explica Ot Pi, mentre recorda que en els darrers dos anys les vendes de motos i cotxes han caigut un 80 i un 60%, respectivament.

Una de les decisions que va prendre el nou director general de l'empresa quan va assumir la nova responsabilitat va ser tornar a apostar pels models BTT, ja que Monty va estar dos anys sense comercialitzar-ne. La decisió resulta estratègica perquè, com diu Ot Pi, el 80% de les bicicletes que venen a la botiga són d'aquest tipus.

27 anys.

L'any 1984 Pere Pi i la seva esposa, Maria Isern, van fundar l'empresa al carrer de Severo Ochoa d'Esplugues de Llobregat. De fet, Pere Pi tenia una gran experiència en el sector perquè va ser dissenyador de motocicletes Montesa i l'únic pilot capaç de guanyar a l'Estat espanyol en les tres especialitats de motociclisme: velocitat, motocròs i trial. El fundador va veure que el seu fill -ara director general de l'empresa- maniobrava amb una bicicleta pel jardí de casa movent la roda davantera. Va ser llavors quan va intuir la possibilitat d'inventar un altre esport. Aleshores va anar a comprar una bicicleta per al seu fill amb les característiques d'una moto de trial, però no en va trobar. Monty, que va néixer amb una inversió inicial d'un milió de les antigues pessetes (6.000 euros), disposava d'una superfície de 300 metres quadrats. Però l'empresa va fer un salt després de rebre una trucada de Luis Beistegui, director general de la basca BH (Beistegui Hermanos). Aquell fabricant va proposar fer una empresa conjunta amb la família catalana després de veure algun disseny fet per Pere Pi. Es va crear una nova empresa al 50% en què l'empresari basc va aportar 10 milions de les antigues pessetes i Monty, 6.

L'any 1992 Monty va inaugurar unes noves instal·lacions al polígon industrial del Prat de Sant Feliu de Llobregat. Quan l'empresa va fer els 25 anys d'història, el 2009, facturava 7,5 milions d'euros.

Dotze cops campió mundial

Ot Pi disposa d'una vintena de títols mundials i un munt de victòries amb més de 1.000 trofeus, dels quals una dotzena són de campionat mundial de trial. Aquest pilot ha marcat el camí a campions com ara Jordi Tarrés i Andreu Codina, primer, o a cracks del trial com són ara Adam Raga, Antoni Bou i Albert Cabestany.

Ot Pi publicarà els propers mesos un llibre sobre la història del trial a través de l'editorial Planeta. El pròleg l'escriurà l'expresident Jordi Pujol.

La Monty, la bici plegable en dos segons

L'empresa de Sant Feliu de Llobregat ja té a punt per presentar en els propers mesos una bicicleta que es plegarà en un temps rècord: en només 2 segons. “Es dirà La Monty i la presentarem a la fira d'Alemanya per a tot el món el pròxim mes de setembre”, explica orgullós Ot Pi, que hi afegeix: “Amb aquesta exclusiva obtindrem un prestigi evident, que ens ajudarà a penetrar en nous mercats internacionals”. Els darrers detalls, així com el preu del nou article, es determinaran en els pròxims mesos, abans de l'estiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a