Economia

Xavier Berneda

empresari

“Hem de ser millors i més ràpids que els xinesos”

Xavier Berneda (Sant Boi de Llobregat, 1971) és el director de màrqueting de Munich, a més de ser-ne l'ànima. És la tercera generació de l'empresa i, lluny dels tòpics, lidera, arrisca i innova en una companyia de prestigi.

Per què Munich ha aconseguit ser una marca de desig?

Per moltes coses. Una, per exemple, per una identificació amb el territori. Les marques han de parlar molt més de moltes coses i en la decisió final, a l'hora de comprar una marca o una altra, crec que hem sabut connectar amb el consumidor. I també el fet de fer coses per a ells a les xarxes socials.

Per què comprar unes Munich?

Perquè oferim un model i més de mil combinacions possibles: és molt difícil que puguis trobar una persona amb el mateix model i colors que tu. I crec que la gent està una mica cansada de la globalització i que el mateix producte el puguis trobar a Alemanya, Itàlia, etc.

Per tant?

Aquí ho fem tot diferent. I hem de ser més ràpids i més bons que els xinesos, i també hem de ser una mica més cars, com a catalans que som, ja que fabriquem aquí.

A què és degut el seu bon posicionament digital?

Al fet que ens vam adonar que a les xarxes socials podíem parlar amb el client final. Les grans marques no actuaven i vam entendre que encara podíem ser molt més ràpids que abans.

Conclusió?

Què està creixent ara en consum? Les vendes en línia! No parlo de Munich, sinó en general. Què està baixant? La venda multimarca. Doncs així no t'ho plantegis més!

Quina és la seva fórmula?

Diria que és per moltes coses: estic convençut que si no ho fas bé off line, ja pots fer-ho molt bé a la xarxa, que ningú t'estima. Si tu realment no tens un bon producte, no vendràs cap sabata a la xarxa.

Què té d'especial el seu calçat?

Com a mínim és original i no se sembla gens al que hi ha. Sempre recordaré una frase que em va dir un amic meu italià: “L'espanyol dissenya depenent de la quantitat de paper que té a la fotocopiadora.” I nosaltres potser premem massa el play.

És un valent perquè s'ha atrevit a competir amb grans marques?

No, no, estem molt lluny d'ells. Em sento un competidor, sóc un nou jugador a la taula de pòquer. I quan les jugades són molts fortes, em retiro. En la vida, i és molt important, passem moltes hores a la feina, i si hem d'estar patint, millor que pleguem o canviem. Mirem de disfrutar i tinguem passió.

Ha volgut reinventar Munich?

No! Jo he volgut sobreviure! I ho tinc claríssim, eh!

I amb quin esperit competeix?

Amb ganes de ser rellevant però sense mirar la competència i sí les empreses que ho fan molt bé.

Amb què li agradaria innovar?

Fent un producte que doni un millor rendiment a l'esportista i que els nens tinguessin més pràctica esportiva i no tanta obesitat al col·legi: som el país europeu amb menys hores d'esport.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.