Economia

Enric Dotras i Ruscalleda

PRESIDENT DEL GREMI D'HOSTALERIA DE LLORET

“Parlar de Lloret de Mar sempre ven i parlar-ne malament encara ven més”

La temporada turística podria ser igual o fins i tot una mica superior al 2012
A Lloret hi passen coses però com a qualsevol municipi turístic del món
La taxa turística ens afecta molt negativament sobretot en temporada baixa
El turista rus creixerà i nosaltres a Lloret estem preparats per rebre'ls

La temporada turística està a punt de començar i el president del Gremi d'Hostaleria de Lloret de Mar preveu una temporada semblant o una mica superior a la de l'any passat. És conscient que aquest any el turisme rus creixerà a Lloret de Mar i explica que en aquest municipi ja fa molts anys que treballen amb aquest tipus de turistes i que estan molt ben preparats per rebre'ls. Assegura que la taxa afecta molt negativament el sector perquè el turista està acostumat a pagar taxes en ciutats importants i no en pobles costaners.

Estem a pocs dies de Setmana Santa, i per tant un dels moments d'arribada de turistes a Lloret i a tot Catalunya. Com es preveu la temporada d'enguany tant en hotels com restaurants i bars?
Hem consultat hotelers i agents de viatges, i depenent del tipus d'establiment la temporada podria ser igual o una mica superior a la de l'any passat.

Enguany es preveu un augment del turista rus a la demarcació de Girona i també a Lloret de Mar?
A les fires del mercat rus en les quals Lloret ha participat, ja s'han fet contactes i contractes amb noves agències de viatges i majoristes russos i per això creiem que augmentarà l'ocupació. El turista rus busca un bon allotjament, bona gastronomia i un comerç de qualitat, i també valora molt la proximitat amb Barcelona. I per damunt de tot, el rus cerca la tranquil·litat i anar al seu aire, tant dins de l'allotjament com per la ciutat.

El turista rus no parla anglès i exigeix que l'atenguin en el seu idioma i trobar els establiments amb rètols en rus. Lloret està preparat per rebre aquest tipus de turista?
A Lloret fa 19 anys que treballem amb russos. Vam ser els primers que vam anar a buscar el rus en origen. Els establiments lloretencs estem preparats.
El Patronat de Turisme va anunciar que comença a treballar amb turistes xinesos. Hi encaixa aquest turista amb Lloret?
Des de Lloret també s'hi farà promoció perquè ens vagin coneixent i així anar obrint aquest gran segment de mercat. Al xinès no li agrada posar-se al sol i és un descrèdit per a ells posar-se morenos. Però tenim altres coses que els poden interessar. Creiem que tard o d'hora vindran.

És el turista d'alt nivell el que ha de salvar la temporada?
No, perquè a Lloret els turistes de tot tipus de nivell adquisitiu hi són benvinguts. Evidentment, el turista d'alt nivell adquisitiu és molt important perquè disposem d'hotels d'alta qualitat, però també ens cal omplir la resta d'allotjaments.
La taxa turística ja fa mesos que s'ha implantat. Com està influint?
La taxa ens afecta molt negativament, sobretot en públic de temporada baixa i els viatges de gent gran no subvencionats per programes socials. El públic en general no comprèn la taxa en pobles costaners, ja que estan acostumats tan sols a pagar-la en ciutats importants.
Quina és la sensació que s'endú el viatger que ha passat per Lloret? I què hi busca el turista en el municipi?
Al municipi, com en tota la Costa Brava, el turisme de sol i platja és fonamental i sempre ho serà perquè tenim una orografia privilegiada. Però aquest model de sol i platja conviu amb d'altres com el turisme gastronòmic, familiar, esportiu, cultural, comercial o el turisme de reunions i congressos. I tota aquesta oferta, juntament amb el bon tracte i servei dels que treballem en el sector, és la sensació que s'endú el turista. Gran part de l'oferta d'allotjaments és de categoria superior a tres estrelles –el 76% són hotels de 3, 4 i 5 estrelles–, i això demostra l'esforç inversor que ha fet el sector per adaptar-se a les necessitats der la demanca actual. Aquests darrers anys s'han adaptat alguns hotels per pujar de categoria. Concretament cinc hotels de la població ho han fet: dos hotels de quatre estrelles han passat a quatre superior; dos de tres han passat a quatre i un que fins ara tenia dos estrelles ha adaptat les instal·lacions per passar a tenir la categoria de quatre estrelles.

Ens ha explicat què és el que vol el turista de Lloret. Però quina és la sensació que vol transmetre el municipi al turista?
Lloret és la principal població turística de la Costa Brava i una de les destinacions amb més poder d'atracció de l'Estat gràcies a les seves platges i entorn natural, i la seva àmplia oferta de qualitat. Volem transmetre els atractius turístics i la qualitat de la nostra oferta d'allotjaments i serveis, que ens situen com una de les zones turístiques amb més varietat i qualitat del país. Tenim un dels millors parcs aquàtics d'Europa (Water World), els Jardins de Santa Clotilde, el Gran Casino Costa Brava i les múltiples activitats i ofertes d'oci complementen l'atractiu de Lloret com a destinació ideal per a les vacances d'estiu de famílies i joves.
I doncs, perquè cada any es mostra aquesta imatge tan negativa de la població?
Parlar de Lloret sempre ven i parlar malament de Lloret encara ven més. La gent situa el nostre municipi en el mapa, però no altres zones de les comarques gironines o de la resta de Catalunya. Et posaré un exemple, quan fa anys va passar l'accident de l'estany de Banyoles que es va enfonsar una de les barques i hi va morir gent, alguns diaris estrangers van situar l'accident a Lloret perquè és la població que coneixen. És cert que a Lloret hi passen coses, però passen com a qualsevol municipi turístic del món. El problema que tenim a Lloret és que la zona d'oci està molt concentrada al centre de la població per bé i per mal i amb molta capacitat hotelera i amb poc espai. Quan tot això es concentra en el rovell de l'ou a la mínima que passa alguna cosa la transcendència que té el fet és superior a la que tindria si, i això només és un exemple, passés en la zona d'oci posem per cas de Mataró.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a