Economia

JOSEP CARRERAS ESPÍGOL

PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ D’HOSTALERIA DE GIRONA I RADIAL

“L'agost ens ha anat molt bé, als hotelers de Girona”

Carreras pensa que l'augment d'activitat en el sector aquest mes ha estat, en part, gràcies al mal temps

Explica que el sector preveu un hivern molt cru per culpa de la retallada dels vols de Ryanair a l'aeroport de Girona i assegura que les negociacions amb aquesta companyia de baix cost les ha de portar l'administració

És el director de l'hotel Europa de Girona i a l'abril va liderar una candidatura unitària i va ser ratificada en l'assemblea que va fer l'associació el 8 d'abril. És fill d'hoteler i del fundador de l'associació –Josep Carreras i Freixas–, s'estima Girona i assegura que se sent orgullós “de ser de Girona” i pensa que la ciutat hauria de fer una activitat al mes “que doni feina als comerciants, però també als hotelers i als restauradors”.
Ara toca millorar
el Girona10 i per això els sector compta amb l'experiència
de tres anys

El president de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, Josep Carreras, assegura que la situació dels hotelers gironins és delicada i de cara a aquest hivern veuen amb preocupació la retallada de vols de Ryanair, que ja ha provocat el tancament d'un hotel a Riudellots de la Selva. En l'entrevista assegura que aquest agost els hotelers de Girona han treballat molt més que altres anys i ho atribueix “al fet que amb el mal temps molts turistes han decidit passar uns dies a Girona i des d'aquí anar a visitar altres indrets”. Aquest mal temps, però, també ha provocat que “de cop el turista hagi desaparegut”. Per això ara es miren el setembre amb interrogants.

Com està anant la temporada aquest estiu?
El juliol ha anat mig bé; més o menys com l'any passat. A l'agost, però, ha anat molt bé. Sempre s'ha dit que si fa mal temps a l'estiu, Girona s'omple de turistes. I segur que alguna cosa deu ser certa perquè hem tingut molta gent.
Quin tipus de client és el que heu tingut?
Ha augmentat el client francès i sobretot el que ha pujat és el client que venia sense reserves, el que anomenem el passant, i que aquest és molt probablement el que ha vingut a la ciutat de Girona influït per la climatologia. També hem tingut molts clients provinents de l'Estat espanyol, que si fins ara passaven una sola nit a la ciutat, aquest mes d'agost han aprofitat per estar-s'hi entre tres i cinc dies i han aprofitat Girona com a punt radial per després visitar altres poblacions com ara Figueres i Besalú. Val a dir, però, que aquesta setmana la davallada d'ocupacions als hotels és brutal. De cop, no hi ha turistes i no omplim.
I això és habitual?
No. Suposo que la gent també s'ha cansat de tanta aigua i potser ha retallat les vacances o ha buscat altres destinacions.
I de cara al setembre com ho veieu?
No sabem si esverar-nos o no perquè a final de juliol no hi havia reserves per a l'agost i en canvi ha estat molt bo per als hotelers gironins. És un interrogant de com anirà des d'ara fins a Setmana Santa perquè amb la retallada de vols de Ryanair serà un hivern molt cru.
La retallada de vols de Ryanair us està perjudicant molt?
Jo crec que serà un hivern molt cru, molt més que el passat, però els hotelers no hi podem fer res ni podem entrar en negociacions amb la companyia aèria. Les converses amb Ryanair les ha de portar l'administració que és qui fa el pagament més gran. Tot i que som una de les parts afectades, jo crec que aquí hem de ser actors molt secundaris per evitar que ens vagi en contra.
Entre les moltes activitats que fa l'associació d'hostaleria, destaca el Girona10. Hi haurà novetats?
No tardarem a fer la primera reunió de l'any, a veure si entre tots aconseguim introduir-hi novetats. S'ha de trobar el sistema en què tothom estigui content. El primer any es va desbordar, el segon el vam ordenar, potser amb excés, i aquest potser trobarem l'equilibri. Ara toca millorar-lo i per això comptem amb l'experiència de tres anys. Escoltarem tothom. Segur que els restaurants també ens explicaran coses noves. Haig de dir que aquests darrers mesos el sector ha presentat projectes interessants, no només per al Girona10 o per a la Setmana Gastronòmica, que són els actes més importants que fem. També aposta per fer promoció i captar nous turistes.
L'associació, però, ja en fa, de promoció?
I gran part de l'èxit que ha tingut la ciutat els darrers anys és gràcies a la promoció que s'ha fet des de l'associació, la ciutat o el patronat de turisme, entre d'altres. L'associació també és present a les xarxes socials i augmentarem el nostre suport a activitats i esdeveniments que es facin o es vulguin fer a Girona perquè la gent vingui a la ciutat i de retruc acabi omplint hotels i restaurants.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.