judicial
Divuit anys i mig per a l'autor del crim del 600 de Roses
Condemnen el principal acusat per tres delictes: d'assassinat, de robatori i de falsificació de documents
Absolen dos dels acusats i condemnen el quart pel delicte de robatori amb violència a la immobiliària
La secció tercera de l'Audiència de Girona ha condemnat dos dels quatre acusats en el cas del crim del 600 de Roses. Els magistrats fallen que Costica Costica és l'autor d'un delicte d'assassinat, de robatori amb violència i de falsificació de documents, i li imposa una pena de 18 anys i mig de presó. El segon dels acusats, Costel Duhaliu, ha estat condemnat a dos anys i mig per un delicte de robatori amb violència, una pena que ja ha complert des que està en presó preventiva. A més, tots dos hauran de pagar una indemnització de 68.990 euros pels perjudicis ocasionats a l'amo de la immobiliària. En canvi, Iulian Tugui i Ana Maria Duhaliu han estat absolts de tots els càrrecs.
Màxima seguretat
La sentència arriba després que a finals de març se celebrés el judici enmig de mesures de seguretat extraordinàries. Costica és prou conegut per la justícia després que el 2007 va protagonitzar un assalt a un jutjat de Romania, on ell i els seus homes van irrompre amb espases.
Pel que fa al cas de Roses, segons el text de la sentència, ha quedat provat que Costica Costica i Costel Duhaliu, tots dos d'origen romanès, en companyia de dues persones més que no van ser identificades, es van posar d'acord el 4 d'octubre del 2008 per robar en una immobiliària que hi ha als baixos del conjunt residencial Illa de Roses a Santa Margarida, conegut com ‘el 600'. Aquell dia van aprofitar que el propietari de l'establiment estava malalt i que les claus les tenia un dels treballadors, Víctor Miguel Guerrero Rivera. Segons la sentència, Duhaliu sabia que Guerrero tenia les claus i com desactivar l'alarma de la immobiliària.
Captats per les càmeres
Aprofitant que Guerrero havia tancat la immobiliària i el bar de la piscina i havia pujat a l'habitació a descansar una estona, l'acusat Costica va fer una trucada a Duhaliu per reunir-se a l'entrada de l'immoble juntament amb les altres dues persones no identificades. Tots ells van pujar a l'ascensor, moment que van ser captats per les càmeres de seguretat de l'edifici, i Duhaliu els va acompanyar a l'apartament 639 de la sisena planta de l'edifici Xaloc, on estava descansant Guerrero. Quan van arribar a la porta, Duhaliu va marxar i va deixar Costica i els dos individus no identificats. Per aconseguir les claus de la immobiliària, els tres van trucar a la porta de l'apartament i quan Guerrero va obrir el van sorprendre bruscament, el van immobilitzar i li van lligar les mans a l'esquena i les cames a l'alçada dels genolls i li van abaixar els pantalons. Segons el text de la sentència, Costica i els altres dos no identificats van començar a colpejar-lo durament i contundent, amb els punys o algun objecte contundent, especialment a la cara, a la boca i al cap. Finalment, quan van aconseguir les claus de la immobiliària, Costica o un dels altres dos individus, amb la intenció de matar Guerrero, li va tapar la boca amb cinta aïllant, fet que li va provocar la mort per asfíxia mecànica, segons es detalla en el dictamen de l'autòpsia.
Un botí de 60.000 euros, joies, polseres i penjolls del Barça
Després d'haver comès el crim i d'haver aconseguit les claus de la immobiliària, Costica va trucar a Duhaliu. Catorze minuts després es van trobar de nou i es van dirigir cap a la immobiliària, on Duhaliu va obrir la porta de ferro de l'establiment, la porta de vidre i va desactivar l'alarma. Costica i els dos individus no identificats van entrar dins l'establiment i van forçar la caixa forta. Van aconseguir robar uns 60.000 euros en efectiu i joies, dos rellotges, una polsera, dues cadenes Versace, tres polseres Cartier i una cadena i un penjol del FC Barcelona, valorades en 6.400 euros. A més, les destrosses causades a la immobiliària van ser valorades en uns 2.600 euros.
Per altra banda, en el moment que va ser detingut Costica, el 25 de febrer del 2009, l'acusat portava documentació falsa, consistent en una carnet d'identitat i un permís de conduir a nom de Marius Tunea.
Pel que fa als altres acusats, segons el text de la sentència, no ha quedat acreditat que Costel Duhaliu, Ana Maria Duhaliu i Iulian Tugui participessin en la mort de Guerrero, ni que Ana Maria Duhaliu i Iulian Tugui intervinguessin en el robatori a la immobiliària, ni que els acusats formessin part d'una organització per cometre actes il·lícits.