Política

Menys tinències d'alcaldia al consistori de l'Hospitalet

El nou cartipàs distribueix la gestió municipal en vuit àrees i redueix de 19 a 15 el nombre de regidors amb responsabilitats

Els socis d'ICV-EUiA s'encarreguen d'Educació, Cultura, el districte I i Cal Trabal

Amb la intenció d'aplicar un pla d'estalvi i de simplificar alhora la gestió municipal, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha decidit reduir de 12 a vuit les àrees de gestió de l'Ajuntament i ajudar-se de sis tinents d'alcalde en comptes dels nou que va nomenar el seu predecessor, Celestino Corbacho. A més, 15 regidors tindran responsabilitats en comptes dels 19 del mandat passat. Marín va presentar ahir un cartipàs que, a més, dóna resposta al pacte de govern que dilluns va signar el PSC amb ICV-EUiA. Aquest partit s'encarregarà de l'àrea de Serveis a les Persones, que agruparà les regidories de Cultura, Joventut, Esports i Educació; Lluís Esteve, president d'ICV, dirigirà aquesta àrea, mentre que Alfons Salmerón, coordinador d'EUiA, serà el regidor del districte I. Ha rebut, a més, la delegació d'ocupar-se dels estudis que han de determinar quin és el pla més viable per a Cal Trabal, un projecte urbanístic que va dividir en el mandat passat els socis. També es cuidarà del desenvolupament de les energies renovables.

Els socialistes, al seu torn, encapçalaran les àrees d'alcaldia; d'Hisenda i Recursos Generals; de Seguretat, Convivència i Civisme; de Benestar i Famílies; d'Espai Públic, Urbanisme i Sostenibilitat; de Promoció Econòmica i Ocupació i l'àrea Territorial, que inclou els set districtes. Segons Marín, amb aquesta organització s'agrupen matèries “per fer una administració més fàcil cap al ciutadà”. Per exemple, l'àrea que comandarà Francesc Belver “s'ocuparà de tot el que passi a l'espai públic”, incloent-hi la tramitació de llicències urbanístiques.

LA FRASE

El cartipàs respon a les prioritats d'aquest govern: l'atenció a les persones i l'impuls de l'economia
Núria Marín
alcaldessa de l'hospitalet de llobregat

Acampats al Centre per la festa major

R.M.B.

Tres regidors de districte –Alfons Salmerón, María Ángeles Sariñena i Pepe Castro– s'estrenaran aquest cap de setmana amb les festes majors del Centre, Gran Via Sud i Pubilla Cases. En el cas del Centre, els actes que es facin a la plaça de l'Ajuntament conviuran amb l'acampada que els “indignats” mantenen fa unes setmanes. Segons Salmerón, s'ha arribat a un acord pel qual acampada i actes puguin conviure.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.