badalona
Reclamen més efectius al cos dels Mossos
Dos sindicats denuncien que la situació actual és “molt preocupant”
Els sindicats SAP-UGT i SME-CCOO han denunciat “la manca d'efectius que pateix el cos dels Mossos d'Esquadra a Badalona”, on, segons reiteren, “la situació és més preocupant que a qualsevol altre municipi català”. La denúncia es produeix com a conseqüència d'uns fets que van tenir lloc diumenge, al barri de Sant Roc, quan segons expliquen els dos sindicats una patrulla dels Mossos “va córrer perill en veure's acorralada per una cinquantena de persones, quan anaven a detenir un delinqüent”. Els sindicats relaten que els van arribar a treure una navalla i un punxó i que només van rebre el reforç d'una patrulla formada per un únic agent. La persona en qüestió va poder ser detinguda, però dimarts ja estava en llibertat. Dimecres el van tornar a detenir després que robés una dona gran amb un ganivet.
Fonts dels Mossos d'Esquadra van replicar ahir la versió dels sindicats i van assegurar que altres patrulles no van arribar fins al lloc dels fets perquè els agents que gestionaven la detenció van indicar que ja no feia falta, però no pas perquè no estiguessin disponibles. Respecte a la manca d'efectius de la qual alerten SAP-UGT i SME-CCOO, les mateixes fonts expliquen que la plantilla dels Mossos d'Esquadra a l'Àrea Bàsica Policial de Badalona i Sant Adrià de Besòs “és la mateixa que ara fa un any”. Els sindicats assenyalen que de la darrera promoció de Mossos d'Esquadra, integrada per 746 agents, només 2 han anat a parar a Badalona però des del cos es recorda que durant l'època estival es reforcen les poblacions turístiques, i Badalona no ho és.
Valentín Anadón (SAP-UGT) i Toni Castejón (SME-CCOO) van assegurar ahir a aquest diari que en els propers dies enviaran una carta al departament d'Interior sol·licitant més efectius dels Mossos a Badalona. Confien que al llarg de la setmana que ve es podran reunir amb un representant del govern català per tractar d'aquesta qüestió.