tarragonès
Zones taronja a Tarragona per aparcar durant hores
L'Ajuntament estudia aplicar aquest nou tipus d'aparcament de pagament a zones com l'entorn de l'hospital Joan XXIII
Esperen reduir els problemes de densitat de trànsit al centre de la ciutat
Si un conductor es troba amb una retenció o una situació de trànsit dens circulant pels carrers del centre de Tarragona, és molt probable que el cotxe que tingui al davant (i probablement també ell mateix) estiguin fent tombs per la ciutat tot buscant un lloc per aparcar. Aquesta no és sols una realitat compartida per molts dels que viuen o treballen a Tarragona, sinó també una de les conclusions principals que s'han extret del pla de mobilitat que està preparant l'Ajuntament de Tarragona, i que està previst que
pugui ser aprovat el proper mes de setembre.
Mentre continuen els tràmits per a la finalització d'aquest document, però, a l'àrea de Mobilitat ja han començat a pensar com reduir aquesta densitat de vehicles que busquen desesperadament un forat on aparcar. Una de les propostes que ha pres cos és la de creació de la zona taronja, un nou tipus de pàrquing de pagament que es diferenciaria de la famosa zona blava pel fet que voldria afavorir els aparcaments de llarga durada.
“Encara s'està estudiant, però la idea és una zona on la tarifa de les dues primeres hores sigui més cara que a la zona blava, però en què les hores següents siguin més barates”, detalla la regidora
de Mobilitat, Begoña Floria, que defineix les zones taronges com “el model
intermedi entre un pàrquing dissuasiu i una
zona blava”. A l'hora
de buscar aquest nou model d'aparcament, el consistori tarragoní s'ha inspirat en el de la ciutat de Vitòria (País Basc), tot i que adaptant-lo a la realitat de la ciutat.
Buscant els punts
De moment, els serveis tècnics estan intentant definir quins punts de la ciutat podrien ser els encarregats d'estrenar la zona taronja, tot i que Floria ja ha avançat que el pàrquing dissuasiu que fa poc es va inaugurar a tocar de l'hospital Joan XXIII serà segurament un dels escollits. “Des que es va inaugurar, ha tingut poca rotació, a més que ha deixat buit l'aparcament subterrani municipal del costat”, va detallar Floria.
A banda d'aquest espai (que actualment té 92
places gratuïtes que
passarien a ser de pagament), s'estan estudiant dos punts més a la ciutat que puguin sumar-se
també a la posada en
marxa de la zona taronja.
En tot cas, la regidora de Mobilitat va avançar que tots els pàrquings
que es canviïn de format oferiran sempre preus
especials per als veïns.
La zona afectada per la rebaixa de resident la definirà el pla de mobilitat.
LA XIFRA
Zona blava d'estiu a la platja
La zona taronja no serà, però, l'únic canvi en la política d'aparcaments de Tarragona. Aquest estiu es posa en marxa un nou tipus de zona blava per a les platges, que tan sols estarà en funcionament de juny a setembre i que tindrà un preu de tres euros al dia, per sota del preu habitual de la zona blava al centre. Aquest tipus de tarifa s'aplicarà a l'entorn de la platja de l'Arrabassada i al de la platja de la Móra amb l'objectiu de fomentar la rotació i l'ús dels nous busos llançadora fins a la costa.
D'altra banda, el consistori continua treballant en la recerca de nous solars que puguin funcionar com a pàrquings dissuasius, creats amb la filosofia que els conductors arribin després al centre en autobús. Actualment, hi ha 654 places, en part al preu d'un euro al dia.