Miguel Núñez, la “dignitat política”
Carrillo, Pujol, Maragall i Montilla homenatgen un dels mites del PSUC
ICV crida a anul·lar els judicis de Franco
Homenatge a la “dignitat de la política” en general i al mític Miguel Núñez en especial. Els expresidents de la Generalitat Jordi Pujol, Pasqual Maragall i José Montilla, l'exlíder del PCE Santiago Carrillo i la plana major d'ICV-EUiA van retre ahir el més plural homenatge al vell lluitador comunista. Un miler de persones van omplir l'Auditori per recordar aquest símbol de la transversalitat del PSUC dels anys seixanta i setanta.
Miguel Núñez (1920-2008), madrileny de naixement però català d'adopció, va lluitar per les llibertats de Catalunya –les dels obrers i les del país– durant mig segle, inclosos els 15 anys de presó, patiments i tortura. Per això ahir es va reivindicar “la dignitat del polític” i “el lluitador pels drets dels oprimits” des de punts de vista antagònics. “És bo que el recordem. Jo estic molt agraït al PSUC i al Miguel”, admetia Pujol, un antic adversari polític.
Els hereus del PSUC, ICV i EUiA, i, en concret, el seu candidat a les eleccions del 20-N, Joan Coscubiela, també hi van desembarcar. No era un acte de campanya, però sí un acte polític. Coscubiela, que es defineix com a hereu de la cultura del PSUC i de Miguel Núñez, va defensar ahir que “el millor homenatge que li farem serà aconseguir que el Congrés anul·li els judicis del franquisme d'ell, de Julián Grimau –comunista assassinat per la dictadura– o Lluís Companys”.