Economia

Frit Ravich inverteix 15 milions d'euros per construir un magatzem

L'empresa produeix més de 650 referències de patates, ‘snacks' i fruites seques

Distribueix també 2.151 referències de les principals marques del mercat

L'empresa Frit Ravich, de Maçanet de la Selva, dedicada a produir i distribuir patates, aperitius, fruites seques i llaminadures, invertirà 15 milions d'euros en la construcció d'un magatzem de 18.000 metres quadrats que doblarà la superfície total de la planta. La construcció d'aquest nou edifici va començar a mitjan mes passat i tota l'obra, que permetrà racionalitzar el procés de construcció i logística, es preveu que estigui enllestida el 2013, “any que l'empresa compleix 50 anys”.

L'ampliació, segons va explicar dijous la directora general de l'empresa, Judith Viader, forma part del pla estratègic que preveu un creixement continuat de la xifra de negoci de Frit Ravich en els cinc anys vinents.

La fàbrica ocupa actualment una superfície de 22.400 metres quadrats i està situada en una parcel·la de 43.000 metres quadrats del polígon industrial de Maçanet. D'aquests, més de la meitat, en concret 13.000 metres quadrats, corresponen a la part de magatzem, que ha quedat petit. El magatzem que es va construir el 2004 té una capacitat per a 18.000 palets i s'hi preparen unes quatre mil comandes diàries, el 85% de les quals es lliuren al client “en un termini de 24 hores”.

El nou magatzem estarà totalment informatitzat i, abans de començar-ne els treballs, els responsables de l'empresa han anat a veure'n de semblants que ja funcionen en empreses de llocs com ara Bèlgica, Holanda o Alemanya. Amb la construcció de la nova nau “alliberarem espai a la part productiva de les instal·lacions actuals i podrem afrontar futurs creixements”, explica Viader, que hi afegeix que al nou espai també s'hi traslladaran les oficines.

L'empresa està pràcticament centrada en el mercat català i estatal. Un 75% de les vendes es fan a Catalunya i només un 3% a mercats exteriors com ara França, Malta, Itàlia o Portugal. “El problema és que costa exportar patates i aperitius, perquè a més del producte s'exporta aire i això ho encareix”, va explicar Viader.

Frit Ravich ven actualment a 36.000 punts i té una vintena de delegacions obertes arreu de Catalunya i de l'Estat espanyol. Les més recents que ha engegat se situen al nord de l'Estat. Frit Ravich té una plantilla de 715 treballadors.

75%
de les vendes
es fan a Catalunya i només un 3% són a mercats exteriors com ara França, Itàlia o Portugal.
4.000
comandes
prepara diàriament l'empresa, i el 85% es lliuren en un termini de 24 hores.
18.000
metres quadrats
és l'espai que tindrà el nou magatzem que ja s'ha començat a construir.

Un increment de facturació del 10%

Frit Ravich és una empresa familiar, fundada el 1963 per Josep Maria Viader i Alegria, president de la companyia. L'empresa ha sabut resistir la crisi econòmica i mantenir la facturació el 2008 i el 2009, i l'any passat va incrementar la xifra de negoci fins a un 10%, i va arribar als 127 milions d'euros.

Actualment l'empresa disposa de 2.807 referències, de les quals 656 són de la marca Frit Ravich, entre patates –108 referències–, snacks –128 referències– i fruites seques –420 referències–. Els 2.151 restants són de les principals marques del mercat, entre les quals hi ha Arcor, Wrigley, Cadbury, Mars, Chupa Chups, Fini, Haribo, Nutrexpa, Vidal, Procter & Gamble, Lacasa, Kraft i Nestlé.

L'empresa produeix uns 77.100 quilos cada dia, dels quals 21.800 són patates, 9.500 snacks i 40.800 fruites seques. Tot plegat constitueix un volum de més de 28 milions de quilos l'any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.