Bàsquet

Queixalada d'Ordín

Bàsquet. LEB Or. L'aragonès anota 13 punts en els últims cinc minuts de partit i fa miques la resistència del Palència, en un partit farcit d'encert. El Girona talla en sec la mala ratxa i respira

Possiblement, Tabak torni a recórrer més endavant a l'estímul audiovisual a l'estil Guardiola, vist el resultat que li va donar. Dijous al vespre, el tècnic va decidir endur-se, de sorpresa, la plantilla al cinema a veure Tiburón 3D. No se sap si aquest fet va tenir un efecte directe en l'activació de l'equip –sobretot, en el dia tan inspirat en atac–, però el que va quedar claríssim és que, si el guió de la pel·lícula s'extrapolés al partit, d'ahir, ja se sap qui seria el protagonista. Més enllà de la feina impagable (un dia més de Middleton) o el canell de Freimanis, va aparèixer el gran Ordín. Com si d'un depredador es tractés, va observar el rival i li va clavar la queixalada justa i precisa: 13 punts en els últims cinc minuts, que va fer impossible tota reacció del Palència. L'equip, després de tres derrotes, dribla la marea negativa.

Millor de tres en tres

El tempo del partit el marcava d'entrada l'equip visitant. El Girona sort en tenia del rebot ofensiu ja que els atacs eren massa previsibles. El rival no va tardar a calar que l'epicentre de tot era Middleton i es va esmerçar a impedir que aparegués (8-15, 5'). A tot això, Freimanis ja acumulava dues faltes. Tabak volia fer entrar Labuckas, però al final es va fer enrere i la decisió no li podia anar millor. El letó va encendre la metxa ofensiva dels locals, que van girar la truita gràcies a un encert descomunal des de 6m75 (5/6 en el primer quart).

Tot i arribar a tenir nou punts d'avantatge (34-25, 9'), la inspiració no era només patrimoni seu. Ho va posar de manifest Xavier, a qui ni Guirao ni Pino van impedir anotar quatre triples seguits a la sortida del segon quart (parcial 2-17 i 34-29, 14'). La tornada del cinc inicial en pista no va tenir l'efecte esperat i continuaven acumulant-se els desajustos defensius, que facilitaven cistelles del rival. Amb tot, la tercera falta de Moss i un atac de ràbia d'Ordín –picat amb el gironí Garrido en un bonic duel– van posar les coses a lloc a mitja part (55-55).

Com en la posada en escena, els de Tabak van perdre pistonada a la tornada de vestidors i, enmig de la solvent feina d'O'Leary, el Palència va tenir la possibilitat d'obrir un forat preocupant. Però, Garrido va errar una safata sol amb 59-66 en l'electrònic i, en la jugada posterior, els locals van anotar. Va ser Coleman que, ben col·locat a la zona, va caçar alguns rebots ofensius i va aprofitar aquest cop els minuts que li van concedir. L'equip va agrair la seva aportació ja que va restablir la igualtat. Ja en l'últim quart, i amb el Girona amb zona –els visitants també la van aplicar en algun moment–, Middleton va aguantar l'equip i, a cinc minuts del final, Ordín li va agafar el testimoni i, després d'una rigorosa tècnica a Bravo per fingir –l'arbitratge, un cop més, va ser nefast–, va començar un festival des de mitja i llarga distància que van obrir un forat (92-82, 37'), que ni l'empenta de Garrido va poder recuperar.

La safata fallada per Quique [Garrido, amb 59-66] pot haver estat clau. Ens hauria donat un avantatge psicològic molt important
gu
Nacho Lezkano
ENTRENADOR DEL PALÈNCIA
És inevitable que el cinc inicial pugui jugar molt, i sé que m'arrisco a arribar justos al final
Zan Tabak
ENTRENADOR DEL GIRONA FC
Middleton i Ordín són constants i la diferència entre guanyar i perdre la fan els altres. Altres com ara Freimanis han aportat molt
Era un partit que em feia por, i l'hem resolt. No és una virtut nostra anotar 100 punts, però dies així d'inspiració s'han d'aprofitar

Freimanis brilla en atac i Coleman 'apareix'

Més enllà del trio habitual (Ordín, Pino i Middleton), el partit d'ahir va servir perquè altres elements cridats a tenir un pes en l'equip alcessin la veu. És el cas de Freimanis, que va establir el seu sostre de punts en el curs (20, amb 4/6 triples) i hi va afegir 10 rebots. “Té molta qualitat, però li falta trobar la continuïtat”, destaca d'ell Tabak. Un altre que també va millorar les prestacions és el qüestionat Coleman. No va fer res de l'altre món, però els seus 8 punts i 2 rebots d'atac en els 6:12 que va estar en pista en el tercer període van ser molt valuosos perquè era un moment, en què el partit se li podia escapar de les mans al Girona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.