Comença a Blanes la segona fase d'obres del port pesquer
S'instal·laran xarxes de serveis, pavimentació i vials de circulació a les noves esplanades
S'hi destinaran 2 milions d'euros i el cost total superarà els 26
La Generalitat engega la segona fase de les obres de millora del port de Blanes, que consistirà en la instal·lació de xarxes de serveis, pavimentació i reordenació dels vials de circulació a les noves esplanades obtingudes amb l'ampliació. També comportarà l'equipament d'una zona d'atracament per als vaixells turístics locals que ja actuaven en aquest port i que hi podran desenvolupar l'activitat. Aquesta segona fase d'obres que durà a terme Ports de la Generalitat durarà uns quatre mesos, suposarà una inversió de 2 milions d'euros i portarà el cost global de la remodelació del port de Blanes a uns 26,3 milions d'euros.
La urbanització actualment en curs ha començat per l'execució de les canonades on s'instal·laran les xarxes de serveis: clavegueram, enllumenat públic, electricitat i aigua potable. Un cop s'hagi dotat la zona amb aquests serveis, es pavimentaran les esplanades.
La primera fase, que va començar el mes de març del 2010 i es va acabar a principi d'octubre d'enguany, va comportar la construcció d'un nou dic de recer exterior d'una longitud de 595 metres, juntament amb el perllongament del contradic i l'espigó. La construcció d'aquest dic ha permès ampliar la dàrsena pesquera i augmentar la superfície d'esplanada. El conjunt d'aquestes obres –planificades i aprovades en el pla especial del port del 2006– responen a la necessitat de millorar la seguretat del port i alhora permetre una reordenació de les activitats dels tres sectors (pesquer, esportiu i de caire turístic), que comparteixen aquesta zona portuària.
La flota pesquera de Blanes va recollir 2.169 tones de pesca durant l'any 2010
Cinquanta-nou embarcacions de pesca utilitzen els 613 metres lineals de molls dedicats al sector pesquer a Blanes. L'any 2010 van recollir 2.169 tones de pesca que van significar un volum de nou milions d'euros de venda a la llotja. Amb les obres de millora actualment en curs no es pretén ampliar el nombre d'amarradors –ni per als pescadors ni per la part esportiva del port– sinó millorar la seguretat de la infraestructura i guanyar espai amb les esplanades actualment en via d'urbanització que podran utilitzar els pescadors per a les activitats complementàries. El sector esportiu del port consta de 684 amarradors distribuïts en 873 metres lineals de molls.
Unes obres que han de ser enllestides l'abril del 2012
Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat, i vicepresident de Ports de la Generalitat, subratlla la importància del fet que les obres de l'última fase comencin immediatament. “No podíem parar les obres a mig camí. Començant ara ho tindrem fet a l'abril, i tindrem un port amb més seguretat i que permetrà d'ordenar millor les activitats dels tres sectors que hi conviuen, el dels creuers locals, el sector pesquer i l'esportiu”, explica Font.