Un Primavera Sound de rècord
Pet Shop Boys, Gary Numan i Marc Almond s'incorporen a la desena edició del festival, que espera rebre més públic que mai
El Primavera Sound arribarà enguany a la desena edició havent passat de les 7.700 visites del 2001 al Poble Espanyol –seu del festival fins al 2004– a les 76.080 de l'any passat al Fòrum, quan Neil Young va fer realitat amb el seu retorn a Barcelona un dels somnis més insistents de seguidors i organitzadors del festival. L'elevada venda d'abonaments, que es preveu que en quinze dies ja estiguin tots exhaurits, i les actuacions, és clar, de noms d'un gran ressò mediàtic com és el cas de Pet Shop Boys i els ja anunciats Pixies apunten una edició amb xifres de rècord.
A banda dels 170 artistes que actuaran al festival i activitats paral·leles com els concerts repartits en parcs, sales i el metro de la ciutat, el Primavera Sound obrirà una àrea específica –el Primaverapro– que serveixi de punt de trobada de promotors, discogràfiques i altres agents del sector, creada amb la complicitat de l'Instituto Español de Comercio Exterior. La poca presència en el cartell de grups catalans –hi destaquen, tanmateix, Nueva Vulcano, Biscuit, Mujeres i Duquende amb Chicuelo i Kiko Veneno, que rendiran tribut al disc més cèlebre de Camarón– ha allunyat per segon any el govern català del festival. «És absolutament injustificat que, en un esdeveniment així, encara hi hagi institucions que no hi siguin», va lamentar ahir Jordi Martí, director de l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona. El Primavera Sound espera encara anunciar mitja dotzena més de noms.