Cultura

Stage explora el Disney més humà

La multinacional del musical estrena «La Bella y la Bestia» tot imprimint caràcter als personatges de dibuixos animats

Divendres s'estrena La Bella y la Bestia al Barcelona Teatre Musical (BTM), després de prop de dos mesos d'assaig amb el director internacional del muntatge. Casale reivindica les diferències en cada producció arran de les incorporacions del nou repartiment: els personatges despleguen nous matisos a partir del talent de cada intèrpret. De fet, el director artístic va voler destacar l'aportació de Martínez, en el paper de Sra. Potts, «una de les millors que he vist en tot el món». Ella, en un paper secundari, té el privilegi de cantar el tema principal. Moltes llàgrimes s'han vessat amb aquesta partitura. La música, per cert, és d'Alan Menken (guanyador de vuit Oscar), que ha anunciat que serà a l'estrena.

El muntatge ja ha començat les prèvies. Ordinas està molt satisfet de la reacció positiva del públic, que coincideix amb la rebuda de Madrid. Martínez constata que el musical està pensat per a l'espectador adult i l'infantil, perquè se senten riures «a deshora». Adamuz, que va aconseguir el paper de Bella després que Julia Möller va decidir embrancar-se en l'Aloma de Dagoll Dagom, aguanta la pressió de ser el personatge que atrau totes les mirades a més de ser la més creïble. L'actriu està molt satisfeta de poder entrar en una producció des de zero i poder reconstruir els personatges i les trames. De fet, Pablo Puyol (Gastón) celebra aquests assajos que han ajudat a treure «els vicis» que s'han anat enquistant en les funcions de la Gran Vía.

35 milions d'espectadors

Més de 35 milions de persones han vist La Bella y la Bestia arreu del món. Fins a 117 persones s'han declarat públicament al final de l'espectacle. La majoria dels papers principals del repartiment de Barcelona ja fa un any i mig que van estrenar la producció a Madrid. Ara la previsió és que allarguin la temporada fins al juny i, si tot va bé, aguantin fins passat Nadal. De les incorporacions catalanes, a més de Martínez, cal destacar també Marta Capel (Babette), la Sophie de Mamma mia! de la segona temporada; Albert Muntanyola (el pare de Bella), un dels tres pares de Sophie a Mamma mia!, i Sergi Albert, que ha deixat la seva aparició protagonista a Spamalot per entrar de substitut de tres personatges estrel·ars: Bestia, Gastón i Lumière.

contrapunt

Estimular el teatre

JAUME VIDAL

El teatre musical ha representat en els últims anys una manera popular d'apropar la gent a escena. Hi ha qui pensa que un musical com La Bella y la Bestia, basat en un dels títols representatius de la factoria Disney, és una obra infantil i, per tant, no mereixedora de l'afalagament del teatre d'alta graduació. Però el fet que aquesta obra s'inscrigui en el concepte de teatre familiar, és a dir, el que poden compartir fills, pares i avis, fa que, a més de gaudir d'una bona estona d'entreteniment, estimuli les noves generacions a assistir en un futur a representacions teatrals de tota mena. Benvinguts els musicals que fomenten la passió de la ciutadania pel teatre i l'espectacle.

Es refreda el projecte de nou teatre musical al Port Vell

El vaixell de Stage Entertainment reconeix que redueix la marxa de creuer en la implantació de Barcelona. Per ara, té tancats dos anys més al BTM, l'antic pavelló d'esports propietat de l'Ajuntament. Fa uns mesos ja va avançar el seu interès de situar un teatre al Port Vell aprofitant l'edifici de l'Imax (sembla que també caldria comprar les sales de cinema). Aquesta operació privada estaria beneïda per l'Ajuntament, que renovaria l'atractiu de l'espai, però ahir Julia Gómez Cora, directora de Stage a l'Estat espanyol, reconeixia que a causa de la crisi i «la dificultat que els bancs deixin diners» el projecte s'havia refredat.

A Barcelona, la producció es farà en castellà, com tots els títols de Stage. Per una raó comercial, diuen. La intenció és aconseguir que un 30% d'espectadors vinguin del sector turístic. A més dels operadors turístics que ja passen per Barcelona, es vol captar públic al sud de França. Gómez Cora calcula que muntar aquest títol costa de 5 a 6 milions d'euros. La despesa en escenografia és més baixa, ja que habitualment s'aprofiten elements d'altres produccions d'arreu del món.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.