Girona
El PSC tem que l'alternativa aturi el projecte ferroviari de Girona
Els socialistes defensen el projecte original, en què es preveu l'execució del segon túnel i l'enderroc del viaducte
Consideren que utilitzar un sol túnel va en contra del reforç de rodalies del futur
El grup municipal del PSC a Girona aposta per seguir defensant el projecte ferroviari original per la ciutat, que preveu l'execució d'un segon túnel perquè hi passin els trens convencionals i la desaparició del viaducte. La cap de l'oposició i portaveu socialista, Pia Bosch, va expressar ahir el temor que “la discussió que s'està generant ara té un enorme risc de portar-nos a la paràlisi per l'anàlisi”. Els socialistes recorden, a més, que la decisió per optar per un doble túnel amb l'estació intermodal al centre “es va prendre després de molts estudis i molts debats”. Per aquest motiu, la portaveu socialista considera que cal retornar a “la unitat” i assumir “una visió a llarg termini pensant en les oportunitats estratègiques per exigir als que es van comprometre a fer el projecte que ho compleixin”.
En la roda de premsa davant mateix de les obres del TAV al parc Central, Bosch va recordar que va ser un govern del Partit Popular qui va assumir el conjunt del projecte, i els demana que ara l'executin com es preveia. Bosch va està acompanyada dels també regidors Sílvia Paneque, Amèlia Barbero, Glòria Plana i Ramon Ceide, per respondre de manera formal a la proposta de l'equip de govern de CiU d'estudiar el pas dels trens convencionals pel túnel del TAV i estalviar així l'execució del segon túnel aprofitant l'estalvi monetari del projecte per enderrocar el viaducte.
Endarrerir el projecte
El PSC ja havia expressat en el darrer ple municipal, quan es va aprovar l'execució de l'estudi alternatiu, el perill que això “endarrereixi uns anys un projecte que tothom ja tenia decidit i assumit”.
LA FRASE
Perjudicar el futur model de rodalies
El responsable socialista de temes urbanístics, Ramon Ceide, va posar en relleu que el pas per un únic túnel “posa en qüestió una xarxa moderna i eficient de rodalies” i tem que “acabi sent un coll d'ampolla”. Ceide indica també el risc de fer inviable la voluntat que Girona tingui estacions noves a l'Avellaneda i al Pont Major en les noves rodalies, una aposta bàsica pels socialistes per poder garantir una mobilitat més ordenada i sostenible.