SALUT
La Diputació ajuda amb 24.000 euros Oncolliga Girona
La Fundació Oncolliga Girona destinarà part dels recursos a comprar aparells per al drenatge limfàtic
La Diputació de Girona i l'organisme autònom Dipsalut aportaran 24.000 euros a la Fundació Oncolliga, en el marc del conveni de col·laboració que es va presentar ahir, a la sala Ferran Agulló de la Diputació. Aquest conveni vol contribuir a millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer de les comarques de Girona.
L'acord inclou una aportació de 12.000 euros de la Diputació i 12.000 euros més de l'organisme Dipsalut per cobrir una part dels 64.000 euros de les despeses del programa de suport a les persones malaltes de càncer que Oncolliga porta a terme durant el 2012. De fet, es tracta de donar continuïtat a unes aportacions que des de fa tres anys la Diputació destina a l'ajuda en la lluita contra el càncer.
La presidenta de la Fundació Oncolliga Girona, Lluïsa Ferrer, va voler agrair la sensibilitat que ha demostrat la Diputació en aquesta problemàtica.
El servei que presta la Fundació Oncolliga Girona és el de drenatge limfàtic, que es fa a les dones que tenen un limfoedema, edema o inflamació crònica de braç, per acumulació del líquid limfàtic, cosa que pot passar quan s'extirpen els ganglis de l'aixella en una intervenció de mama, en el cas de les sessions de radioteràpia i en altres tractaments. Aquesta aportació també ajudarà a sufragar les despeses de contractació dels professionals que hauran de realitzar el servei esmentat. A més, es podrà prestar el servei de fisioteràpia als domicilis dels malalts, com a cura pal·liativa que completa el servei als malalts integrals.
LA FRASE
Serveis a hospitals i a la fundació
El pressupost de la Fundació Oncolliga és d'uns 500.000 euros, dels quals una mica més de la meitat els genera amb recursos propis la mateixa fundació. El programa de suport a les persones malaltes de càncer té un pressupost de 64.000 euros. Aquesta assistència tant es podrà dur a terme als hospitals de la demarcació de Girona com a la seu de la Fundació Oncolliga. Les accions subvencionades en aquest conveni es destinaran a comprar els aparells necessaris per poder prestar amb garanties els serveis de drenatge limfàtic.