A la Nit dels Museus li prova el Temps de Flors de Girona
Dos grups van visitar set museus de la ciutat, en els quals se'ls va presentar una peça emblemàtica de cadascun
Fins fa dos anys la Nit Europea dels Museus, a Girona, amb la col·laboració de la Fundació La Caixa i la implicació de Gironamuseus, se celebrava amb una gimcana magnífica que va arribar a tenir una gran acceptació i que es mostrava com una eina efectiva per promoure les visites en aquests equipaments. Es van acabar els diners, es va acabar la gimcana i va ser substituïda per una visita nocturna guiada als museus, en què cada equipament presentava una peça emblemàtica. Ahir, a les 9 de la nit, un grup va començar a recórrer els set museus adherits a la iniciativa –Museu del Cinema, Casa Masó, Museu d'Història de la Ciutat, Museu dels Jueus, Museu d'Art, Tresor de la Catedral i Museu d'Arqueologia de Catalunya– partint del Museu del Cinema, i l'altre grup va partir del d'Arqueologia. Seguint un discurs cronològic, a cada equipament se li presentava una peça emblemàtica o significativa. Va quedar clar que Girona, Temps de Flors, va afavorir que els museus, que van restar oberts fins a la mitjanit, registressin una magnífica afluència de públic ben poc habitual. Benvinguda sigui! Mentrestant, els dos grups de privilegiats anaven fent via. Privilegiats perquè només de privilegi es pot considerar una visita gairebé privada al recentment restaurat Tapís de la Creació, rebent les explicacions del mateix Conservador del Patrimoni Artístic del Capítol de la Catedral, Joan Naspleda.
Bones comunicadores
Va ser un veritable privilegi també comptar amb les explicacions de la directora del Museu dels Jueus, Sílvia Planas, sobre la quetubà de Castelló d'Empúries, una peça emblemàtica del museu, un contracte matrimonial hebreu del 1377 que rubricava el casament de la jove parella formada per David i Astruga. La capacitat comunicativa de Planas va quedar ben palesa, així com la de la doctorant en història de l'art, Isabel Joan, que va ser l'encarregada d'explicar, al Museu d'Art, el Martiri de Sant Sebastià (1652), una peça espectacular, part d'un retaule, obra de Josep Tramullas, del qual ella mateixa en va localitzar fa un any i mig el document de comanda a l'artesà. També van fer entrar ganes de fer una visita més en profunditat als respectius equipaments el director de la Casa Masó, Jordi Falgàs, que va mostrar el vestíbul de l'immoble, i el director del Museu del Cinema, Jordi Pons.