Economia

Les empreses Gas Gas i Ossa s'alien per compartir tecnologia i instal·lacions

Les dues companyies gironines crearan un grup per ser referents en el món del trial i poder competir amb els grans del sector

Descarten fusionar-se

Les empreses de motos de les comarques gironines Gas Gas i Ossa s'alien per compartir tecnologia, instal·lacions i xarxes de compres i de vendes amb l'objectiu “de poder competir a nivell global amb les grans companyies” i doblar la producció fins a superar les 20.000 unitats el 2014. Les dues firmes han arribat a un preacord que d'aquí a pocs mesos suposarà crear un grup per ser referents en el món del trial i les motocicletes de muntanya. La col·laboració permetrà, entre altres coses, que les dues firmes facin compres conjuntament de material, que Ossa aprofiti la fàbrica que Gas Gas té a Salt per començar a construir la seva nova moto Enduro i que Gas Gas utilitzi el motor d'Ossa, “que tecnològicament és un dels millors que hi ha al mercat”.

Ara per ara els dos fabricants descarten fusionar-se, tot i que, segons va assegurar el director d'Ossa, Joan Gurt, “si l'aliança funciona en un futur no sabem si ho acabarem fent o no”. “De moment l'aliança no preveu ni una fusió ni una integració”, va assegurar Gurt.

La voluntat de les dues empreses és sumar esforços per crear –com assegura Gas Gas– “el gran Silicon Valley de la moto”. La col·laboració es fa amb un objectiu clar: ser més competitius i, sobretot, lluitar contra els grans gegants internacionals –i més després dels tancaments de les plantes de Yamaha i Derbi–. La col·laboració, segons Gurt, estableix que, a més de fer compres conjuntes –que ja fa temps que les dues empreses fan–, també compartiran instal·lacions, tecnologia i xarxa de vendes.

Gas Gas disposa d'espai a les seves naus per acollir una part de la producció d'Ossa. “Nosaltres havíem de fer instal·lacions noves si volíem créixer i, en canvi, Gas Gas té una planta que només utilitza en un 30% de la seva capacitat”, va dir Gurt, que va assegurar que a Gas Gas hi faran la nova Enduro i a les instal·lacions actuals d'Ossa hi continuaran fent “la moto de Trial i l'Explorer”.

L'aliança també estableix que Gas Gas pugui utilitzar el motor d'Ossa. “Ossa és una marca reconeguda internacionalment i fem una gamma de motos premium i un motor tecnològicament molt avançat”, va explicar el director d'Ossa, que va assegurar que l'aliança té el vistiplau de la Generalitat.

LES FRASES

La voluntat és sumar esforços per crear el gran Silicon Valley de la moto a Catalunya
Ramon Puente
director de Gas Gas
L'objectiu és ser més competitius i lluitar contra els grans gegants internacionals
Ramon Puente
director de Gas Gas
Ossa és una marca reconeguda internacionalment i fem una gamma de motos ‹premium›
Joan Gurt
director d'Ossa

No preveuen tancar plantes ni prescindir d'empleats

Les dues empreses tenen intenció de compartir el desenvolupament en R+D+I. “Si les coses funcionen i acabem traslladant tota la producció a les instal·lacions de l'empresa Gas Gas, l'actual planta d'Ossa s'utilitzaria “per a enginyeria i R+D”. “No tenim intenció de tancar plantes ni de prescindir de cap dels nostres treballadors”, va dir. Gas Gas va tancar l'exercici passat amb una fabricació de 7.000 motos de muntanya, de les quals 4.000 són de trial i les restants, d'enduro. El 80% de la producció es va destinar a l'exportació. L'empresa de Salt va tancar el 2011 amb una facturació de 40 milions d'euros. Per la seva banda, Ossa, amb seu al polígon industrial de Domeny, va fabricar unes 1.250 unitats (entre els diferents models) i va facturar cinc milions d'euros. L'empresa està bolcada en el llançament de la seva nova moto Enduro, que preveu que entri en producció a meitat del 2013.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.