judicial
El Marroc no vol entregar l'assassí de Figueres
Els Mossos han identificat el sospitós de la mort de Josep Subirós, saben que és al Marroc i han demanat a les autoritats del país que el detinguin i el deportin, però s'hi han negat
Els Mossos d'Esquadra han identificat el sospitós de l'assassinat de Josep Subirós Salip, l'home de 93 anys trobat mort a la cuina de casa seva a Figueres el 3 d'abril passat. Es tracta d'un home de nacionalitat marroquina, sense permís de residència a Catalunya, que, segons les tesis de la investigació, va entrar a casa de la víctima per robar-lo i el va acabar matant a cops. El jutjat ha dictat una OEDE (Ordre Europea de Detenció i Entrega) del sospitós del crim que faria que en cas que la policia de qualsevol país europeu el descobrís se'l detindria i se l'entregaria al jutjat de Figueres de forma immediata. Però es dóna la circumstància que s'ha comprovat que el sospitós ha fugit al Marroc, on ja ha estat localitzat, però es tracta d'un país on no tenen vigència les OEDE i sense conveni d'específic d'extradició amb l'Estat espanyol pel que fa a ciutadans de la seva nacionalitat. El jutjat de Figueres i la fiscalia ja han fet gestions amb les autoritats del Marroc per sol·licitar-los la detenció i entrega del seu súbdit en ser sospitós d'assassinat aquí. Però la resposta ha estat rotundament negativa. No pensen entregar un ciutadà de nacionalitat marroquina perquè el jutgin aquí. Els marroquins sí que han demanat, però, que, en tot cas, el jutjat de Figueres els enviï l'expedient relacionat amb el seu súbdit i que ja se l'estudiaran i decidiran si és convenient jutjar-lo.
Una proposta que no convenç els investigadors dels Mossos i el jutjat, que, ara per ara, no tenen més remei que esperar que el sospitós en algun moment opti per tornar a posar els peus en algun país europeu i que llavors pugui ser detingut. Mentrestant, el sospitós de l'assassinat de Subirós camparà lliure. Subirós, que vivia sol en una casa a Vilatenim, va morir de resultes de molts cops i l'assassí el va tapar amb una estora.