cultura

música

La Guitarra de Calella celebra mig segle

El club de jazz de Jimmy Rena inaugura avui una exposició sobre la seva història

L'exposició Els 50 anys de La Guitarra s' inaugura avui a les nou del vespre en aquest emblemàtic club de jazz de Calella de Palafrugell, fundat pel pianista francès Jimmy Rena i la seva dona, Mano, el 1962. La mostra, que es podrà visitar en aquest local tot l'estiu, inclou diverses imatges i documents de les seves activitats, i dels músics i personatges que hi han promogut la difusió del jazz durant aquests cinquanta anys, tot repassant la història del club als dos establiments on ha estat situat.

La Locomotora Negra

El 3 d' agost hi haurà un concert de la big band La Locomotora Negra al passeig del Canadell, on el club palafrugellenc va tenir la seva primera seu. Posteriorment el club es va traslladar del soterrani del Canadell a un mas antic del veïnat de Santa Margarida, a la carretera vella de Calella de Palafrugell. Actualment La Guitarra és dirigida per Josep Maria Garcia, que ha estat treballant des del 1981 per la continuïtat de l'essència del club.

Finalment, l' 11 d'octubre es presentarà un documental titulat Els cinquanta anys de La Guitarra, realitzat per Jean-Luc Mage, en la primera part de la sessió inaugural del Festival de Jazz Costa Brava, al Teatre Municipal de Palafrugell. Al vestíbul del teatre s'hi podrà veure l'exposició Els 50 anys de La Guitarra durant el festival, en què també participa el club de Calella. En la segona part de la inauguració hi haurà una jam session amb la col·laboració de músics vinculats a la història de La Guitarra.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.