Oci
Unes Santes saturades a Mataró
Tot i l'intent de descongestionar un dels actes més esperats de la festa major, el Desvetllament Bellugós, es torna a col·lapsar el centre
Els més petits van tenir per primer cop una versió infantil de l'acte
Feina va tenir el gegant Robafaves i la Geganta per sortir de la porta de l'ajuntament. Centenars de persones omplien la Riera per acompanyar-los en la cercavila nocturna fins a la plaça Santa Anna. Els qui miraven de seguir-los tenien complicat fer un pas tant pel centre com pels laterals de la Riera, on molts, sobretot famílies i gent gran, miren de lluny com la riuada de gent compta, i salta comptant, fins a quinze al ritme d'El Bequetero. L'acte, que va aixecar polèmica l'any passat per qüestions de seguretat, fa temps que està massificat. Una de les solucions va ser sonoritzar la música perquè la gent no s'amuntegués a l'entorn dels gegants i els músics. Tot i això, l'allau de persones col·lapsa tota la Riera i la plaça Santa Anna. L'alcalde de Mataró, Joan Mora, ja va demanar a la Crida, que dóna el tret de sortida a la festa, que es respectés l'essència de l'acte per poder comptar fins a quinze sense “empentes i batzegades”.
Segons l'Ajuntament, unes 8.000 persones van participar en l'acte, menys que en edicions anteriors, i es va aconseguir reduir el nombre d'envasos de vidre, com s'havia recomanat. En la mitja part, molts van marxar cap a la platja, on hi havia la contraproposta de Ràdio Flaixbac, que va arribar a reunir unes 5.000 persones. En la pujada hi havia només els fidels que esperaven l'inici del correfoc i la remullada fins a la matinada. Per ara, els qui hi han sortit guanyant són els més petits, que ahir van disfrutar en una versió de tarda. Els l'han fet a mida per dissuadir els pares que els portin a mitjanit al col·lapse de la Riera. A la tarda també es pot comptar fins a quinze.