cultura

El Liceu programa un ‘Trencanous' més proper

El Ballet Nacional de Praga debuta a Barcelona amb una versió més pròxima d'El trencanous, que l'uneix dramàticament al tradicional Conte de Nadal de Charles Dickens. La coreografia es podrà veure des de demà i només fins diumenge al Liceu.

El Trencanous, un conte de Nadal fa sis anys que es representa. A Barcelona arribaran a la 150 funció, cosa que demostra l'èxit de la proposta de dansa neoclàssica. L'assistent del coreògraf Youri Vámos, Alexei Afanassiev, ha explicat que la proposta busca actualitzar El trencanous “sense fer-lo modern”, segons l'agència Efe. Amb aquesta nova coreografia, cada plié té un sentit i els personatges fugen de la visió onírica de les fades per respirar mésdramatisme i humanitat. L'Scrooge es transforma gràcies a un somni i passa d'odiar-ho tot a comprendre l'entorn i ajudar els més necessitats. La companyia de David Campos ja va fer una revisió d'El trencanous amb una proposta estrenada el 2005 que té una gira prevista (el 6 de desembre serà a l'Atlàntida, de Vic).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.