Salut

Els envasos de fàrmacs ajustats als tractaments arriben a les farmàcies

Els antibiòtics d'ús comú seran els primers a presentar-se en nous formats

La indústria afirma que la majoria de capses ja s'adeqüen a la prescripció

Les farmàcies començaran a rebre a finals d'aquest mes de maig els primers envasos de fàrmacs amb les dosis ajustades als tractaments més comuns, una mesura que el govern espanyol va aprovar ara fa un any amb l'objectiu de reduir els excedents de medicaments que s'acaben acumulant a les llars, i disminuir així la despesa farmacèutica. Segons va precisar ahir la ministra de Sanitat, Ana Mato, la indústria farmacèutica començarà a treure al mercat a finals de maig els envasos “amb el nombre de pastilles necessari per a tot el tractament”. Els primers fàrmacs amb dosis ajustades seran del grup d'antibiòtics d'ús més habitual i, progressivament, s'aniran introduint altres medicaments.

“El pacient utilitzarà una capsa [del medicament prescrit], i no n'haurà de comprar cap més”, va afirmar la ministra. Mato va especificar que, per tal de donar suport a la indústria en l'adequació dels envasos, els laboratoris tindran un 95% de reducció de les taxes derivades de l'adaptació als nous formats, segons va aprovar el Consell de Ministres divendres passat.

L'adequació dels envasos a la durada dels tractaments va ser presentada fa un any pel govern de l'Estat com una mesura destinada a l'estalvi i a promoure l'ús racional de la medicació entre la població. Això no obstant, el president de la Federació Empresarial de Farmacèutics Espanyols (FEFE), Fernando Redondo, va aclarir ahir que, actualment, la majoria dels fàrmacs ja s'envasen tenint en compte aquest criteri.

D'altra banda, la patronal Farmaindustria, va anunciar que, a causa de les retallades en sanitat, l'ús de fàrmacs innovadors als hospitals de l'Estat s'ha reduït a la meitat en els últims tres anys.

LA XIFRA

208
euros és la despesa pública anual en fàrmacs per habitant. Les comunitats deuen 3.000 milions a la indústria.

Recomanen la retirada de Myolastan

L'Agència Europea del Medicament (EMA) ha recomanat suspendre la comercialització dels fàrmacs que contenen tetrazepam –el més conegut és el relaxant muscular Myolastan– a tota la Unió Europea. Segons l'EMA, els beneficis del fàrmac no superen els riscos, associats a reaccions greus a la pell, i aconsella als pacients que el prenen que consultin el metge.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.