Serveis

SERVEIS

Els primers aparcaments de zona verda d'Olot s'estrenaran aquest estiu

Són catorze places situades a can Tané, al barri vell, i només les podran utilitzar les persones empadronades en una part del centre de la ciutat

La primera zona verda d'aparcament (espais reservats als veïns de la zona) d'Olot està a punt d'entrar en servei. Es tracta de catorze places situades al nou aparcament de can Tané, entre la plaça de Campdenmàs i el carrer de Sant Bernat, que només podran utilitzar els titulars dels vehicles empadronats al barri, sempre que disposin d'un permís.

Aquests dies l'Ajuntament està enviant una carta als beneficiats per explicar-los la novetat i la normativa corresponent. Si cal, el perímetre de l'àrea on viuen els veïns que es beneficiaran de la zona verda es podrà ampliar, segons han explicat fonts municipals.

Per poder-hi estacionar cal obtenir una targeta (un adhesiu verd que s'ha d'enganxar al vidre) a l'oficina d'atenció al ciutadà de l'ajuntament. El període per fer-ho s'acaba el 30 d'agost. Tot i que no hi haurà un límit de temps per deixar-hi el cotxe, en la carta que s'està enviant es fa notar la conveniència que no se n'abusi, a fi que hi hagi rotació.

Les catorze places ja estan a punt perquè entrin en servei, i només falta completar uns tràmits administratius, ha explicat el consistori. Mentrestant, s'hi pot aparcar lliurement. Al mateix pàrquing, hi quedaran catorze places més d'aparcament lliure i dues de reservades a minusvàlids.

La llei de barris

La zona verda completa la remodelació de la finca on hi havia hagut la fàbrica de can Tané i uns habitatges. Pressupostada en 2,1 milions d'euros, ha estat l'última intervenció a Olot finançada, en bona part, amb la setena convocatòria de la llei de barris de la Generalitat. L'espai ha quedat repartit en dues alçades, aprofitant el pendent natural. A la part més elevada hi ha els aparcaments, mentre que uns metres per sota s'hi va estrenar el mes passat una pista poliesportiva de paviment dur, així com una àrea amb paviment tou equipada amb un sorral i jocs infantils, a més d'altres elements de mobiliari urbà. De forma rectangular, aquest nou espai arriba a l'altura del convent del Carme.

En aquesta part del barri vell, molt degradada, ja s'hi havien fet en els anteriors mandats municipals destacades intervencions urbanístiques precedides d'enderrocs, com ara l'esmentada plaça de Campdenmàs i la placeta de les Monges, que són a tocar de can Tané. En total, els projectes de la llei de barris tenien inicialment un pressupost de 7,1 milions d'euros.

LES XIFRES

2,1
milions d'euros
és el que ha costat la remodelació urbanística de l'illa de can Tané.
7,1
milions d'euros
és el pressupost dels projectes d'Olot inclosos en la llei de barris.

El carrer Esglaiers ja torna a estar obert

Les obres que s'estaven fent al carrer Esglaiers ja s'han acabat i s'hi ha reobert el trànsit. Durant uns pocs dies es van haver d'aplicar uns canvis en la circulació d'alguns carrers del barri vell. Els treballs han consistit a eixamplar 1,5 metres el tram de vorera que va de la cantonada de l'Esglaiers amb el carrer Macarnau, amb l'objectiu de facilitar l'accés a una de les entrades de l'escola Cor de Maria, ja que les voreres d'aquests carrers són molt estretes.

Amb l'ampliació d'aquest tram de vorera s'han perdut quatre places d'aparcament de zona blava. Des que s'ha reobert el carrer, però, s'han detectat vehicles que hi continuen aparcant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.