tribunals
“Sóc innocent, el sistema m'està fent un assassí”
Bernard Andrighetto, l'empresari acusat de matar la dona a Girona el 2011, diu que, si li concedissin la llibertat provisional, aniria a firmar cada dia al jutjat
El fiscal demana que se li prorrogui la presó
“És injust que estigui a la presó. Deixi'm en llibertat i, si cal, em presentaré a firmar cada dia al jutjat. Sóc un home de paraula, i sóc innocent. El sistema m'està fent un assassí.” Bernard Andrighetto, l'empresari que s'enfronta a una pena de 21 anys per haver matat la seva esposa d'una rajada de trets el 17 d'octubre del 2011 a Girona, va dirigir ahir aquestes paraules als membres del tribunal de la secció quarta de l'Audiència, on per contra el fiscal Víctor Pillado va demanar una pròrroga de dos anys més de presó per a l'acusat.
Havent-se “calmat al màxim” en el moment de fer ús del seu dret al torn de paraula, va negar que fossin seves les dues pistoles amb què va ser tirotejada la seva dona de manera simultània, i va assegurar que havia estat la víctima qui havia comprat una de les armes, l'abril del 2011. A més, va manifestar que durant els gairebé dos anys que fa que és a la presó “ho ha perdut tot”, i va prometre que, si li concedissin la llibertat provisional fins a la celebració del judici, no marxaria del país: “Estic humiliat. Intentaria remuntar el meu negoci. Tenia 700 empleats. Em vull quedar a Catalunya, on tiraria endavant projectes que crearien llocs de treball.”
“El vaig haver d'aguantar”
Pel que fa a l'autoria de l'assassinat, el detingut va insistir que qui va cometre el crim d'Eunice Agbontaen va ser un ciutadà d'Oviedo d'origen nigerià, de nom Fran i d'1,80 m d'alçada, amb qui sosté que la víctima va mantenir una relació paral·lela al matrimoni, el 2006: “Ella el va deixar entrar a casa. Els vaig sorprendre al lavabo. Fran la va matar a boca de canó. El vaig haver d'aguantar; si no, també m'hauria disparat.” I, ja en la recta final, va concloure que el seu matrimoni estava trencat: “Vaig ser víctima d'un intent de rapte i la meva dona em va intentar matar per diners. Em volia divorciar, arribar a un acord i donar-li tres milions d'euros.”
“No el lliga res aquí”
Edwin Ramírez, un testimoni aparegut en l'últim moment, va provocar la suspensió del judici amb jurat popular que havia de començar ahir contra Andrighetto. Ramírez, de nacionalitat colombiana i resident a Vitòria, ha declarat que el suposat Fran li va confessar que havia matat sense voler Agbontaen, i ara l'Audiència de Girona ha ordenat que se n'investigui la veracitat.
En la sessió d'ahir, el fiscal va sol·licitar que es mantingui la privació de llibertat per a l'imputat, que el mes que ve farà dos anys que és a la presó. Pillado va recordar que s'havien trobat residus de pólvora a les mans d'Andrighetto, i també als seus calçotets. El fiscal, a més, va exposar que l'acusat tenia una ferida a la mà compatible amb el fet d'haver disparat, que el fill menor de la víctima havia vist l'acusat apuntant a la seva mare i que a l'habitatge no hi havia cap senyal de forçament que fes pensar que hi hagués entrat una tercera persona. A més, va qualificar de falsa la versió que existeixi el suposat Fran i va remarcar que hi ha risc de fuga perquè l'empresari no té res que el lligui aquí.
Per la seva banda, l'advocat del detingut, Carles Monguilod, va demanar la posada en llibertat provisional del seu client. El lletrat va remarcar que la versió de l'empresari ha quedat reforçada per l'última prova, que és la declaració d'Edwin. Hi va afegir que no s'han trobat empremtes d'Andrighetto a les pistoles i que va mantenir un forcejament “cos a cos” amb l'agressor. “El fill adoptiu d'Andrighetto va veure com la seva mare permetia l'entrada voluntària de Fran a la casa. Tot i que el meu client no va ser l'autor de la mort, va pagar una indemnització de 250.000 euros per reparar el dany. I, finalment, no existeix risc de fuga: té patrimoni aquí a través de societats, és francès i la seva família està en l'àmbit de la Unió Europea.”