Medi ambient

Un mur s'ensorra i aixafa tres cotxes a Palafrugell

Els caudals dels rius Ter i el Fluvià es van anar reduint però la tornada a la normalitat va estar dificultada per l'aigua dels afluents

L'episodi intens de pluja es va donar per tancat a la tarda

L'episodi intens de precipitacions va anar remetent ahir al llarg del dia i els cabals dels riu Ter i Fluvià van tornar a la normalitat. L'incident més destacat provocat pel mal temps durant la jornada va ser l'ensorrament d'un mur a Palafrugell que va esclafar tres cotxes i un fanal durant la matinada. Una patrulla de la Policia Local de Palafrugell va tenir coneixement a les 3 i 10 de la matinada que s'havia ensorrat un mur de l'Antiga Energia al carrer Torretes, entre Pi i Margall i Garriga, una paret de pedra d'uns quatre metres d'alçada i un quinze de llarg.

La Policia local en descobrir l'incident va avisar els Bombers i de seguida van inspeccionar els cotxes afectats per descartar que no hi hagués ningú a dins. Posteriorment van tancar el carrer al trànsit i enretirar d'altres vehicles que poguessin ser afectats si el mur s'acabava d'enrunar. Va ser quan es va trobar un persona dormint dins d'una furgoneta, uns metres més enllà de l'incident. Ja de dia, els serveis tècnics de l'ajuntament, van avaluar la zona i una retroexcavadora va fer caure la part del mur que corria perill de tombar-se i va enretirar la runa.

Protecció Civil va donar per finalitzat l'episodi de pluges passades les 4 de la tarda i malgrat que els cabals del Ter i el Fluvià es mantenien alts havien abaixat molt respecte dilluns. D'aquesta manera, a mig matí els 120 m3/seg de les 4 de la tarda del dia abans en el riu Ter al seu pas per Torroella de Montgrí ja s'havien reduït fins als 55 m3/seg. El descens en el caudal del Fluvià es feia notar ja a mig matí d'una manera força semblant. A l'alçada d'Esponellà, a els 200 m3/segon de dilluns a la tarda s'havien convertit ja en 40 m3/seg. De tota manera, l'aportació d'aigua dels afluents va dificultar el retorn a la normalitat dels cabals.

Dues vies es van mantenir tallades bona part del dia per inundació a l'Alt Empordà. És el cas de la GIP-5129 a Vilafant i la GIV-6226 a Garrigàs, que tenien el trànsit prohibit des de dilluns al capvespre. La via de Vilafant es va obrir a primera hora de la tarda. Per esllavissades va estar també tallada -en aquest cas deixant el pas alternativament- la GIV-4016 a Toses. Es va obrir completament en les dues vies a mitja tarda.

La tempesta va tornar a embassar alguns carrers de l'entorn de la plaça de les Nacions a Platja d'Aro, al marge dret del tram final del Ridaura, però ahir al matí l'aigua s'anava drenant cap a la llera. La brigada també va talar un gran pi malmès per la ventada a la rotonda d'intersecció de les avingudes s'Agaró i Juli Garreta.

L'enorme bassal que s'havia format la Devesa de Girona dilluns va anar desapareixent quan van desembossar el desaigua i es va normalitzar la situació.

Aquesta informació ha estat elaborada per Jordi Gonzalo, Jordi Casas, Esteve Carrera, Nuri Forns, Emili Agulló i Joan Puntí

Quatre accidents a la N-141-E

La combinació de la carretera en mal estat i l'aiguat va provocar ahir tres accidents i una incidència a la carretera N-141-E, coneguda popularment amb el nom de carretera de la vergonya. Els accidents van ser al terme municipal de Bescanó. Segons les dades facilitades pels bombers, el primer avís va ser per una esllavissada de roques a la via al km 103 a les 9 del matí. A les 2 de la tarda, en aquest mateix punt van topar dos vehicles, sense que hi haguessin ferits, i a les 10 de la nit, al km 106 un cotxe va sortir de la via, però no es va fer mal ningú. Al quilòmetre 111,4, també al terme de Bescanó, un cotxe va topar contra el lateral de la via i el conductor va resultar ferit lleu.

A la Costa Brava Sud el temporal va tenir efectes majoritàriament a Blanes. Més enllà dels habituals desperfectes a la zona de S'Abanell –on la sorra i l'aigua es van acumular més de 200 metres enllà a l'avinguda Vila de Madrid– també n'hi va haver al Centre, amb alguns trams del passeig de Mar colgats de sorra. El vent, a Blanes va superar els 50 quilòmetres per hora i va provocar algun despreniment dels edificis. I un arbre es va esqueixar i va provocar desperfectes en una barana i una canonada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia