Opinió

LA GALERIA

Connectats en tren

Caldrà un vot de confiança i molta i molta paciència per veure uns resultats de la connexió amb el Maresme satisfactoris

Era de preveure que tot serien lloances, elogis i alabances. De fet, han hagut de passar vint anys perquè les comarques gironines tinguin una connexió directa en tren amb el Maresme. O com diuen allà, l'Alt Maresme, que sembla que no és el mateix. I esperem que no hagin de passar vint anys més per demostrar que la decisió ha estat l'encertada. Fa tant que els gironins i els maresmencs saben que és una missió gairebé impossible anar en tren d'un costat a l'altre, que ara segurament caldrà un vot de confiança i molta i molta paciència per veure resultats que ens puguin semblar satisfactoris. Caldrà molta pedagogia i molta informació per aconseguir trencar els hàbits d'anys i anys de greuges. Però esperem que els entrebancs en forma de pocs usuaris de l'arrencada del nou servei no facin desistir ni fer marxa enrere. És cert que estem mal acostumats per l'espectacular èxit de l'arribada del tren d'alta velocitat a casa nostra. Un èxit tan espaterrant que a més d'un de fora de casa nostra li costa creure que pugui ser veritat. Aquesta mateixa setmana uns veïns de la capital d'Espanya de visita a Catalunya i desplaçats en AVE, per cert, preguntaven sense esperar massa res com anava això, si funcionava, si s'omplia..., segurament habituats a sentir com al voltant de casa seva hi ha línies que circulen sense gairebé ni un usuari. Potser per això feien cara d'escepticisme i els costava creure que aquí els resultats han superat totes les expectatives, que la línia Barcelona-Figueres és la més rendible de l'Estat. Semblava que no pogués ser que una línia perduda en la perifèria, com ens veuen molts des de Madrid, fos un èxit. Un èxit que constaten el gairebé milió i mig de passatgers que l'han fet servir des que va entrar en servei fa poc més d'un any. I un èxit que situa l'ús d'aquesta línia molt per sobre de trams molt més llargs i construïts molt abans, com els de Madrid-Sevilla, Madrid-València, Madrid-Màlaga, Madrid-Còrdova... per posar només alguns exemples. Però és clar, a l'hora d'establir prioritats no va prevaldre el seny sinó la política, i així ens trobem que una de cada quatre línies d'alta velocitat que hi ha fora de Catalunya té un passatger al dia. Esperem que amb una mica d'esforç i molta informació sigui tot el contrari del que passi aviat amb la recent estrenada connexió amb el Maresme. Es mereix un vot de confiança.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.