mobilitat
S'endreçarà l'aparcament gratuït de la Devesa a Girona
L'Ajuntament pintarà espais línies per aparcar al vial perimetral
El mercat municipal ja no l'ocuparà
Es millorarà el terreny on aparquen cotxes al costat de la Fira
L'Ajuntament de Girona millorarà la zona d'aparcament del vial perimetral de la Devesa. El consistori ha decidit pintar-hi línies per ordenar l'aparcament en aquesta zona i permetre aparcar a les àrees asfaltades. La mesura anirà acompanyada d'una modificació en l'estructura que pren el mercat municipal bisetmanal, que fins ara ha ocupat una part del vial. Les parades que estaven dins aquest tram perimetral es recol·locaran dins del parc, va explicar ahir el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà.
Segons el regidor, la mesura s'ha decidit conjuntament amb les àrees d'Urbanisme, Sostenibilitat, Comerç i Promoció, a més de la que ell encapçala.
Aplanar un terreny
Les actuacions per millorar el parc d'aparcaments gratuïts no es limitarà, però, al vial perimetral. El terreny que hi ha entre Fira de Girona i el pont de Fontajau, a tocar de la plaça de l'Assemblea de Catalunya –que, de fet, ja s'usa com a aparcament–, també s'ordenarà. Des de dimecres i fins a divendres, els cotxes no podran aparcar-hi perquè s'hi faran treballs per millorar el terreny. En concret es posarà grava als forats que hi ha, a fi d'aplanar-lo i facilitar-hi la circulació.
Alternatives gratuïtes
La implantació de zones verdes a la ciutat ha disparat el nombre de conductors que busquen aparcaments lliures i fa que aquests estiguin més plens que mai. En concret, al vial perimetral es compten 750 places, i al terreny proper al pont de Fontajau 100 places més.
El fet de treure les parades del mercat del vial permetrà que el dimarts i el dissabte –els dies de mercat– no es perdin places d'aparcament.
Altres zones d'aparcament lliure properes a la Devesa i que queden al sud del Ter són les de Can Sarasa, davant del passeig de la Devesa, on hi ha 220 places, Bonastruc, amb 140 places més, i Joaquim Vayreda, amb 150.
Mentrestant, un cop passades les vacances de Nadal, l'ocupació de les zones verdes no augmenta significativament. En espera de les dades oficials que el consistori està recopilant, al barri Güell-Devesa, on s'han pintat 520 places verdes, mostra un aspecte del tot inhabitual fins fa tot just quinze dies –les noves zones verdes i blaves van entrar en servei el 2 de gener. En carrers com ara Bernat Boadas, Josep Viader o Remences, hi ha desenes de places d'aparcament buides i és fàcil trobar alguns trams de carrers sense cap cotxe aparcat.