publicitat
Anuncis de joguines menys sexistes
Els estereotips de gènere en els anuncis de joguines a la televisió han disminuït. Concretament, un 39,2% dels anuncis que van veure els infants i els adolescents catalans en l'última campanya de Nadal contenien estereotips de gènere, la xifra més baixa des del 2001, segons indica l'informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) sobre els estereotips de gènere en la publicitat de joguines durant la passada campanya de Nadal. El CAC considera que la xifra és alta, però remarca que suposa el nivell més baix de presència d'estereotips de la sèrie de què es tenen dades, que es va iniciar el 2001. L'informe analitza la presència d'estereotips de gènere en la campanya publicitària de joguines emesa entre el 10 d'octubre del 2013 i el 6 de gener del 2014. Els canals de televisió analitzats van ser TV3, el Super3/33 i 8tv. Concretament, es van estudiar un total de 166 formes publicitàries; la majoria, un 81,3%, es van localitzar al Super3/33.