Societat

habitatge

La PAH de Blanes ocupa unes hores una oficina del BBVA

L'acció es repeteix a la mateixa hora en més d'una cinquantena de sucursals arreu de l'Estat

Una trentena d'integrants de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) de Blanes van ocupar ahir al matí durant unes hores i fins a les dues de la tarda l'oficina del BBVA situada a la rambla Joaquim Ruyra de la població. L'acció es va dur a terme de manera simultània a més de cinquanta oficines d'aquesta mateixa entitat bancària arreu de l'Estat. L'objectiu: denunciar la problemàtica sobre la dació en pagament que segons la PAH afecta milers de clients i, més concretament, com a mostra de suport a la PAH de Sabadell. A més, la PAH de Blanes també va denunciar la mort, divendres passat, d'una veïna de Mataró membre de la PAH a conseqüència d'un atac de cor. Per això, van fer un minut de silenci al carrer. L'acció va obligar que es tallés el trànsit durant una estona.

L'ocupen durant 15 dies

La PAH de Sabadell va estar durant dues setmanes, i fins divendres passat, ocupant una sucursal del BBVA a Sabadell, per reivindicar que l'entitat negociés el cas de deu famílies afectades per un cas d'avals. Es tracta, segons la PAH, de deu famílies que tenen avaladors vinculats a les seves hipoteques sense que els afectats ho sabessin i reclamen per aturar les seves protestes perquè es resolguin els casos de Sabadell.

LA DATA

24.03.14
Es du a terme
l'acció simultània d'ocupació d'una cinquantena de sucursals del BBVA a l'Estat.

A Banyoles amenacen amb més mobilitzacions

La PAH de Banyoles ha avisat que se seguirà mobilitzant “contra les polítiques antisocials” de l'Ajuntament si l'equip de govern no compleix l'acord del ple municipal de gener que permet al consistori multar els bancs que tinguin pisos buits. En un comunicat emès arran d'unes declaracions de l'alcalde, en què afirmava que en les mobilitzacions de la PAH hi havia “connotacions polítiques”, la plataforma acusa Noguer de “llançar mentides” contra el col·lectiu, ser incapaç de solucionar els problemes de la ciutat en matèria d'habitatge i no aportar arguments sòlids en defensa de la seva gestió. La PAH es defineix com a moviment polític, però assegura que és totalment apartidista. “Queda clar que la PAH i CiU parlen idiomes totalment diferents. Mentre nosaltres ens dediquem a rescatar persones, CiU, tant en l'esfera local com nacional, es dedica a rescatar i salvaguardar els interessos dels bancs”, afirma la plataforma.

R. ESTÉBAN

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]