Infraestructures

El nou pont del Ter a Girona no estarà acabat fins a Fires

La infraestructura s'acabarà amb més de dos anys de retard sobre el termini inicial, que preveia enllestir-lo el setembre del 2012

Els accessos al sector de Pedret s'acabaran a l'estiu

El nou pont sobre el Ter a Girona s'enllestirà amb més de dos anys de retard sobre el calendari previst inicialment. En una visita d'obres feta fa un parell de setmanes, els responsables de l'obra van admetre que el nou calendari situa l'acabament de l'obra al mes d'octubre, pràcticament coincidint amb les Fires de la capital gironina. Es tracta d'un nou retard d'aquesta infraestructura que, malgrat la crisi econòmica, el govern del PP va decidir indultar i mantenir-ne l'execució, tot i el cost de pràcticament 20 milions d'euros.

Els treballs inicials per a la construcció d'aquest nou pont a l'accés nord de la ciutat de Girona es van començar l'estiu de l'any 2010 i en el termini d'obres previst en l'execució la seva finalització estava prevista per al setembre de l'any 2012. Els continus retards i l'alentiment de l'obra per part de l'empresa constructora en determinades fases han fet que aquella data inicial s'hagi anat modificant.El retard en l'arribada de les peces més grans ha fet endarrerir tot el projecte.

En els últims mesos, es va confeccionar una de les parts més visibles i que donaran caràcter al nou pont, com són els grans tirants de la infraestructura que, des del seu disseny, s'han concebut per configurar-se com una nova icona de la ciutat. En les últims setmanes, s'han començat a instal·lar les tanques metàl·liques que separaran els dos sentits de circulació. Ja està marcat fins on arribarà la calçada a cada costat i l'espai que es destinarà a carril bici i a les voreres.

Evitar el coll d'ampolla

El nou pont està concebut per acabar amb el coll d'ampolla que suposa el barri de Pedret en les hores punta. A més, l'obertura de la nova sortida de l'autopista a la zona de Domeny també pot comportar canvis en la circulació del trànsit, en especial, quan Foment completi tota la circumval·lació de Girona per l'autopista amb al nova sortida de Vilademuls.El nou pont tindrà una llargada de 480 metres, més del previst inicialment, però l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) va fer allargar l'estructura per garantir que, en cas de vingudes del Ter, l'estructura aguantaria.

Per contra, el consistori manté que els accessos al pont al sector de Pedret i el Pont Major estaran acabats al llarg de l'estiu. Al sector de la rotonda Vila de Perpinyà s'hi van fer, mentre que a l'altre extrem és on es fa una rotonda nova i cal adequar l'alçada del carrer per un error en la cota.

LES XIFRES

19,5
milions
és el cost de construcció d'aquest nou pont sobre el Ter que es va iniciar a l'any 2010.

LA DATA

10.2014
L'octubre
d'aquest any és la nova data de finalització d'un pont que ha anat acumulant retards.
480
metres
farà de llargada aquesta infraestructura des de la rotonda Vila de Perpinyà fins al Pont Major.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia