Societat

El Suprem confirma les penes als responsables del crim del carrer Santaló

Els quatre condemnats per la mort de Fèlix García Touriño al febrer de 2009 compliran condemnes d'entre 15 i 24 anys i mig de presó

El director del Centre de Convencions Internacional de Barcelona va ser assassinat per encàrrec d'un empleat que volia evitar el seu acomiadament

El Tribunal Suprem (TS) ha confirmat les penes d'entre 15 i 24 anys i mig de presó que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va imposar als quatre acusats de l'assassinat del director del Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), Fèlix García Touriño, al carrer Santaló de Barcelona al febrer del 2009. El Tribunal Suprem (TS) ha desestimat els recursos de cassació interposats pels tres condemnats contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

La víctima va morir a causa d'un tret a la nuca disparat pel sicari Jorge Andrés Madrid García, que va actuar per encàrrec de Manuel Moreno, que volia evitar així ser acomiadat del seu lloc al capdavant del departament d'audiovisuals del centre, d'acord amb el què s'ha considerat provat. L'assassinat va comptar amb la complicitat de Said Sánchez Zuluaga –cunyat de Moreno– i Yader Jair Castro, segons ha considerat provat el jurat.

L'Audiència de Barcelona va dictar sentència en funció del veredicte del jurat que va ser recorreguda pel fiscal i els pares de la víctima davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). L'alt tribunal va augmentar lleugerament les condemnes per assassinat a l'estimar l'agreujant de traïdoria i en va afegir una altra pel delicte de tinença il·lícita d'armes.

El Suprem ha rebutjat ara els recursos d'alguns dels condemnats i ha confirmat les penes imposades pel TSJC.

D'aquesta manera, les penes queden fixades definitivament en els 24 anys i mig per a l'autor material de l'assassinat, Jorge Andrés Madrid; 22 anys per a l'inductor del crim, Manuel Moreno; 15 per al seu cunyat i encarregat de buscar l'executor del crim, Said Sánchez, i 20 per al cooperador necessari Yader Jair.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]