cultura

Una ruta amb el trenet turístic, novetat de la Nit dels Museus a Tarragona

El recorregut passarà, la nit del dissabte dia 17, pels set museus principals de la ciutat

Han programat una vintena d'activitats gratuïtes

Els sets museus de Tarragona han tornat enguany a organitzar conjuntament la Nit dels Museus, una iniciativa del Consell d'Europa que tindrà lloc aquest dissabte, dia 17, simultàniament en 40 països i que serveix per divulgar les col·leccions en un horari poc habitual: a la nit i de forma gratuïta. Com a novetat, els tarragonins que hi vulguin participar ho podran fer enguany amb el trenet turístic, que sortirà a dos quarts de vuit del vespre (amb reserva prèvia) des de Caixafòrum i que recorrerà, fins a les onze de la nit i en un únic trajecte programat, els altres sis museus: el Museu del Port, el Museu d'Art Modern, els museus Bíblic i Diocesà, el Nacional Arqueològic i el Museu d'Història. La ruta estarà guiada pels professionals d'Auriga.

A més de les jornades de portes obertes i de les propostes concretes de cada equipament, en tots els espais hi haurà una activitat que tindrà com a fil conductor el concepte “llum”, i que han agrupat amb el títol Viatge a la constel·lació museu. A la recerca de la llum. Al Museu Nacional Arqueològic, per exemple, la peça triada serà l'escut d'una estàtua de gladiador decorat amb les representacions d'Hèlios i de Selene (el Sol i la Lluna). El mateix museu oferirà un itinerari per les peces del museu que tenen relació amb l'emperador August, del qual enguany es commemoren els 2.000 anys de la seva mort. Serà només una de la vintena de propostes que hi haurà entre els set equipaments.

Al Museu d'Art Modern totes les activitats s'han articulat al voltant de l'exposició Nix, d'Àlvar Calvet, que ha col·laborat amb persones amb deficiències visuals per crear la seva obra. Una exposició sobre l'energia a Caixafòrum; una altra sobre el far de la Banya, al Museu del Port, i visites als museus Bíblic i Diocesà seran altres propostes per a la nit. I la nit deixarà pas, diumenge, a la celebració del Dia Internacional dels Museus, també amb portes obertes gratuïtes.

LA DATA

17.05.14
La Nit dels Museus
se celebrarà aquest dissabte en uns quatre mil museus de 40 països.

Visita especial a la Vil·la Museu Pau Casals

La Vil·la Museu Pau Casals del Vendrell, que també participarà en la Nit dels Museus, ha organitzat per aquest dissabte una visita nocturna guiada especial que permetrà recórrer alguns dels espais que habitualment no es poden veure, com ara el despatx del violoncel·lista Pau Casals i la seva col·lecció d'art i d'instruments. Per a la mateixa nit, la Fundació Pau Casals ha organitzat una trobada i un concurs entre instagramers del Penedès.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]