El Corte Inglés va guanyar 382 milions el 2008, un 47% menys per la caiguda del consum
En l'any que més inverteix, té la primera caiguda de vendes de la història
Per negocis, els grans magatzems, que suposen la divisió més important del grup, van facturar 9.667,26 milions, que suposen un descens del 4,6% respecte de l'any anterior. Els hipermercats Hipercor van caure un 7,7% en arribar a la xifra de 3.088,67 milions, mentre que Viatges El Corte Inglés va incrementar les vendes un 2,8%, fins als 2.306,01 milions. Un millor resultat van tenir els supermercats Supercor, que van facturar 407,73 milions, un 1,2% més, igual que les botigues de conveniència Opencor, amb una xifra de negoci de 407,63 milions, un 1,8% més. La divisió que millor es va comportar va ser Bricolaje Bricor, que va incrementar la facturació un 39%, en passar dels 34,84 milions del 2007 als 48,41 milions.
L'empresa va invertir el 2008 un total de 1.827 milions, la xifra més important dedicada a aquest fi en la història del grup, que en els últims quatre exercicis hi ha destinat prop de 6.500 milions d'euros, sobretot a noves obertures.
Durant l'any passat, la companyia va inaugurar la botiga del centre comercial Buenavista d'Oviedo, el centre d'El Corte Inglés d'Albacete i quatre botigues d'oportunitat (outlets), a més de continuar les obres de construcció dels centres d'El Ejido (Almeria), Salamanca, Eibar (Guipúscoa), Múrcia, Tarragona i Còrdova. La resta de les cadenes del grup han mantingut també l'expansió, amb gairebé un centenar de noves obertures.
El 2008 les botigues del grup van rebre un total de 660 milions de visites, i el nombre d'usuaris amb targeta de compra d'El Corte Inglés supera els 10,8 milions. Actualment, el grup de distribució té 97.389 treballadors, gairebé els mateixos que l'any passat (97.328).
Pèrdues de Carrefour
La companyia francesa de supermercats Carrefour va tenir pèrdues en el primer semestre d'aquest any per un valor de 58,1 milions d'euros, contra els 747 milions de benefici del passat any. Carrefour va notar la rebaixa de marges derivada de la política de descomptes de preus i la «difícil» evolució del consum en països com ara l'Estat espanyol, a més de les provisions realitzades a Itàlia. Tot i els efectes de la crisi, el grup francès ha mantingut l'objectiu per al conjunt de l'any, que és obtenir un benefici operatiu d'entre 2.700 i 2.800 milions d'euros. En els sis primers mesos es va acostar a aquest objectiu, ja que va obtenir un benefici operatiu de 1.000 milions, un 28% menys que l'any passat. El resultat net, en canvi, va ser d'unes pèrdues de 58,1 milions, en línia amb els 58,7 milions esperats pels analistes, i lluny dels 747 milions de benefici de l'exercici anterior.