Educació

L'Escola de Mestres aborda la innovació matemàtica

Les experiències pedagògiques s'han completat amb una dotzena llarga de propostes enriquidores i aplicables a l'escola valenciana

La segona jornada de l'Escola de Mestres organitzada per Akoe, ha abordat la innovació en el camp de la matemàtica i, és així com, David Barba i Cèlia Calvo han fet entendre als més de 400 assistents, la necessitat d'aplicar pràctiques productives en l'ensenyament i la conceptualització matemàtica.

Diversos paradigmes dins d'aquest segment de l'ensenyament, s'han enderrocat pel seu propi pes davant la proposta que aquests dos especialistes han plantejar per fer de la matemàtica una àrea divertida.

Però, a més de bandejar la intel·ligència reproductiva dins de l'aprenentatge del càlcul matemàtic, Barba i Calvo, han sabut donar fórmules aplicables a les escoles valencianes des del minut zero.

També ha hagut temps, en aquesta segona jornada, per abordar la lectura i l'escriptura des de les edats més tendres i, ha estat el professor Javier Bahón, qui ha introduït els assistents per caminals afavoridors del respecte als temps maduratius dels infants per poder adquirir aquestes destreses.

Demà es la cloenda

El dijous 10 de juliol, entre les 9 i les 14 hores, té lloc la darrera jornada d'aquesta escola de Mestres Akoe i serà el temps d'atendre l'art i l'escola, de la mà de Glòria Jové, Pasqual Pastor i Toni de l'Hostal, encarregat —aquest últim— de posar en solfa la ironia que fa escola.

Però com ja resulta habitual en aquest model d'Escola de Mestres, també demà dijous és el moment en què s'hi mostrarà la Fira d'Experiències explicades pels propis alumnes, que han treballat per projectes a diversos centres educatius del País Valencià.

Experiència sobre experiència

Pere Rossell

L'escola Akoe, no vol enganyar ningú i, és per això que sempre, malda per cercar els millors especialistes d'arreu l'Estat perquè expliquen com es pot millorar la qualitat de l'ensenyament al País Valencià.

En aquesta ocasió, també ho ha fet de la mà dels millors pedagogs i didactes possibles, per fer realitat aquesta escola intel·ligent, innovadora i polièdrica que hom va cercant.

De nou, els assistents, tancaran aquests tres dies amb el goig d'haver-se vist involucrats dins d'un mateix projecte i per sobre, del que les administracions educatives pregonen, proposen i imposen a cop de decret i sense cap fonament científic.

Durant aquest temps que més de 400 persones han invertit en la seua formació, hom se n'ha donat que res no és inútil i que cada paraula, cada pensament, cada tendència que té com a objecte primer l'alumnat, arriba a atracar en una bona dàrsena.

Els mestres “akoe” saben, que les paraules es transformen en joc i aquestes en experiències, que els números resulten ben entretinguts i suggeridors i, d'aquesta manera, es basteix l'escola valenciana sota el respecte als temps maduratius, la llengua nostrada i el moment viscut, sense pressions foranes que enterboleixen l'acció educativa global i trunquen la intel·ligència múltiple.

L'Escola de Mestres Akoe ha deixat clar que el sentit d'equip a l'escola resulta importantíssim i que la suma de tots els components d'un col·lectiu d'ensenyants, és qui substancia el projecte de centre, capaç d'aportar una planificació ben feta, sinònim de bons resultats qualitatius i, sovint també quantitatius.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]