Nous formats de Galetes Trias per adaptar-se al consum
Treu al mercat envasos més petits per arribar al públic jove i també per obrir nous mercats a l'estranger
L'empresa factura 4,5 milions d'euros i té presència a una quinzena de països
L'empresa Galetes Trias, de Santa Coloma de Farners treu al mercat formats més petits i amb galetes amb sabors nous, per adaptar-se a les noves tendències de consum, arribar al públic jove i obrir nous mercats a l'estranger. És per això que d'aquí a un parell de setmanes treu al mercat una nova línia de galetes, els triangles, que pren com a base les galetes amb forma de triangles que tradicionalment elabora Trias però aquesta vegada farcits diferents: amb xocolata blanca, xocolata amb llet, xocolata amb un toc de taronja i “per als més llaminers” els farcits i banyats de xocolata negra. La nova línia es presenta en envasos de forma de prisma triangular amb un disseny vintage i amb una capacitat d'entre els 100 i els 160 grams. Amb aquesta nova línia l'empresa amplia el “ventall de clients” perquè “aquest nou format ha agradat molt” sobretot al mercat anglès que “pensem que hi entrarem amb força”perquè ja l'esperen. També es podrà trobar a supermercats i botigues gourmet de Catalunya i de l'Estat espanyol.
La tendència d'anar reduint els formats ja fa temps que l'està duent a terme l'empresa i conviuen perfectament al costat dels assortiments tradicionals. La directora comercial i d'exportació de l'empresa, Maria Trias, assegura que aquests formats més reduits responen a diferents objectius comercials. “Per una banda, adaptar-nos a les noves tendències de consum; no només a aquelles derivades de la crisi, perquè si hi ha menys producte s'abarateix el preu, sinó també perquè el consumidor demana formats més petits”, diu Trias que assegura que amb els nous formats també es vol atraure consumidors més joves. És per això que el logotip de l'empresa no s'acompanya amb la típica imatge dels dos avis, sinó que aquests han passat a segon pla.
La firma també preveu ampliar la línia de galetes saciants i ecològiques i millorant-ne la formula, buscant nous tipus de farina i reduint-ne el nivell de sucre i apostar pels maridatges gourmet.
Trias va tancar l'exercici facturant 4,5 milions i té 43 treballadors. Actualment Trias ven té una producció de 3.000 quilos de galetes al dia i exporta a 15 països, sobretot d'Àsia (Japó, Xina o Vietnam) i Europea Bèlgica, Alemanya Polònia, França, Itàlia i Finlàndia. Des d'aquest any exporta als Estats Units i treballa per entrar a Panamà i el Perú.
Tot i que com explica la directora comercial, el seu producte es mes aviat estacional (se sol consumir més durant la tardor i hivern), en els darrers anys les llaunes metàl·liques o capses decorades els han permès captar turistes a l'estiu, que les compren com a record. Entre d'altres, les caixes porten impreses imatges de la Costa Brava o de Barcelona. Precisament, aquest maig Galetes Trias va ampliar-ne la gamma amb una nova llauna metàl·lica on hi apareixen castellers.