L'ACA posa la depuradora d'Osor en servei
Tractarà un cabal de 107 metres³ diaris i ha costat uns 680.000 euros
L'Agència Catalana de l'Aigua informa que ha posat en servei la depuradora i els col·lectors en alta d'Osor, a la comarca de la Selva. Aquesta actuació ha tingut un cost proper als 680.600 d'euros i ha consistit en una depuradora amb filtre biològic i rizocompostatge (quatre llits), dissenyada per tractar un cabal de 107 m³/dia. També s'ha construït una xarxa de col·lectors amb una extensió de més de 1.500 metres.
L'aigua tractada es retorna a la riera d'Osor, a la conca del riu Ter, i es contribueix així a la seva millora mediambiental, segons informa l'ACA. D'aquesta manera, l'aigua sanejada a la depuradora possibilita una reutilització indirecta o no planificada que contribueix a mantenir el cabal ecològic del riu i a l'aprofitament per a usos urbans, agrícoles i industrials aigua avall.
Una trentena
Amb la d'Osor, la comarca de la Selva ja té gairebé una trenta de plantes en funcionament, incloent-hi les d'Anglès, Arbúcies, Blanes, Bonmatí, Breda, Caldes de Malavella, Hostalric, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Maçanet Residencial, Massanes, Riells i Viabrea, Riuclar, Riudarenes, Riudellots, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils-Vidreres, Terrafortuna (Vidreres), Tossa i Vilobí d'Onyar.