Peret, te'n recordes?
Era l'any 1965, un dia cap
a la una de la matinada. Jo feia pocs mesos que acabava de fundar el Nariguts Club. Estant al cinema amb altres companys nariguts patrocinant la pel·lícula Cyrano y d'Artagnan, em va venir a buscar un taxista perquè l'acompanyés a Radio Peninsular, a passeig de Gràcia amb plaça Catalunya, ja que en un programa dedicat als taxistes s'obsequiava amb un aparell de ràdio portàtil el taxista que portés a l'emissora el president d'aquell club de nariguts.
A dalt de tot de l'edifici, al sobreàtic, on tenia els estudis Radio Peninsular, vam coincidir tu i jo. Tu amb la guitarra penjada a l'esquena, passejant amunt i avall d'aquell passadís esperant que t'avisessin per entrar en antena per cantar i jo per a l'entrevista.
Em vas comentar que eres un cantant d'un nou estil de música, la rumba catalana, que no tenies representant i que començaves a estar desanimat per les dificultats d'aconseguir fer popular aquell nou estil de música.
Quan em van avisar, en acomiadar-nos recordo que et vaig dir: “Peret, amb la il·lusió que veig que tens i la teva voluntat de lluita no et desanimis. Triomfaràs. Mira aquella estrella tan lluent que es veu allà a dalt del cel; tu arribaràs a ser una estrella tan brillant com aquesta.”
Fa poc temps que tots dos ens retrobàrem en un pinso de l'Arca de Noé. Ho vam reviure, i amb joia vam comprovar que s'havia fet realitat aquella predicció. Benvolgut Peret, ara, amb la teva rumba, estaràs triomfant al paradís del cel. Sempre et tindré en el meu
record.
Barcelona