Medi ambient

Busquen sorra per refer la platja dels Griells a l'Estartit

La llevantada del novembre va malmetre molt el tram al sud del carrer de la Tulipa

El passeig encara està tancat

La llevantada de final del mes de novembre es va endur bona part de la platja dels Griells a l'Estartit, on va deixar una afectació que, en alguna zona concreta, es considera històrica, no pels desperfectes que ha causat sinó pels metres que l'aigua va penetrar dins de terra. A hores d'ara la mar no s'ha enretirat, en molts trams la platja ha deixat d'existir i, en d'altres, el tram de sorra és tan petit que és com si no n'hi hagués.

L'afectació bàsica és a la zona del carrer de la Tulipa, a l'altura del càmping El Molino, al tram final del passeig dels Griells, que l'Ajuntament va apedaçar l'estiu passat a contracor perquè el servei de Costes espanyol no es va mostrar gens disposat a invertir-hi ni un sol euro. “Els avis de la zona asseguren que mai no havien vist entrar l'aigua tan endins. L'aigua es va acostar a un metre del càmping i va arribar a descalçar els blocs de formigó d'antics xiringuitos”, afirmava l'alcalde, Jordi Cordon.

Ara la platja del final del passeig fins a tocar de la desembocadura del Ter pràcticament no existeix, i la solució que s'està plantejant de manera imminent és rescatar un vell projecte que havia unit interessos del municipi de Begur i de Torroella de Montgrí i que consistia a dragar sorra de la platja de sa Riera i transportar-la fins a la zona dels Griells. Aquesta entesa havia fet que l'alcalde de Torroella, Jordi Cordon, i el de Begur, Joan Català, viatgessin junts a Madrid per tal de debatre aquesta qüestió a davant de les autoritats de Costes l'any passat.

LA DATA

30.03.15
Setmana Santa.
El passeig dels Griells també es va malmetre. La reparació estarà a punt a final de març.

LA XIFRA

86.000
metres cúbics
era la quantitat de sorra que s'havia previst abocar als Griells en un projecte de l'any 2004.

Dragar sa Riera, una solució

El batlle torroellenc, Jordi Cordon, viatjarà a Madrid amb el regidor de Platges, Genís Dalmau, i el regidor del PP, Andrés Navarrete, per intentar desencallar el passeig del Molinet, pendent d'execució. Aquesta reunió també servirà per rescatar de sota del calaix el vell projecte de dragar sa Riera. El 2004, la direcció general de Sostenibilitat de la Costa i del Mar ja proposava dragar fins a 86.000 metres cúbics de sorra i transportar-la a bord d'un vaixell cap a la platja torroellenca de Griells. Llavors es va abandonar la idea per l'alt cost que tenia, que es calculava al voltant d'1,35 milions d'euros. Al maig del 2013, de fet, ja es van traspassar 2.000 metres cúbics de sorra de sa Riera a la platja de Sant Feliu de Guíxols. Una altra possibilitat és abocar la sorra del dragatge del port de l'Estartit a la zona devastada per la llevantada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]