Educació

Turisme

Viatges Ter: 50 anys de negoci familiar

Joan Llobet Llavari va iniciar el negoci el 1965 i actualment continua a mans de la família Llobet

L'evolució de les tecnologies i els transports han fet que viatjar sigui més fàcil i ara el client busca experiències

Tot pot generar experiències si sabem adaptar-nos a les necessitats del client

Ara fa cinquanta anys, concretament el 2 de març del 1965, l'aleshores president de la Diputació de Girona, Joan Llobet Llavari, va decidir obrir una agència de viatges a Girona. Tot i que Llobet va morir jove a conseqüència d'un accident de trànsit, el negoci continua a mans de la família Llobet, una empresa cent per cent gironina “de les quals actualment ja no en queden gaires a la demarcació”, segons explica Mònica Puig, que és directora de l'agència des de fa catorze anys.

Ja des del primer moment, l'establiment es va situar a la carretera Barcelona i “d'aquí ja no s'ha mogut”. Ha estat des de sempre “una agència de viatges que no s'ha encasellat mai”, tot i que al principi és evident que “qui viatjava era el gironí amb poder adquisitiu” que feien estades “en alguna ciutat europea” perquè això ja era “un gran viatge” i no hi havia gaire més a triar. Aleshores a l'agència el preu del viatge es calculava a partir de les milles aèries, els bitllets s'havien de fer a mà i les reserves dels vols i dels hotels es confirmaven per telèfon.

A mesura que han passat els anys, l'evolució de les tecnologies i el transport ho ha fet tot molt més fàcil i malgrat que la “necessitat” de viatjar existeix des de fa molts anys, ara el client vol sortides més personalitzades i que aquestes “es transformin en una experiència”. “I d'organitzar viatges nosaltres en sabem perquè ho fem des de fa cinquanta anys i perquè som gironins i coneixem el nostre client i el nostre mercat”, afirma Puig, que assegura que per poder aconsellar millor el client també han de sortir a viatjar “i ser capaços de transmetre l'experiència”, i quan el client torna “li demanem que ens expliqui com li ha anat per tenir la informació actualitzada”.

Des de l'Antàrtida, Nova Guinea, Mongòlia fins al ja tradicional i Nova York o qualsevol país amb platges exòtiques amb una habitació sobre l'aigua o el clàssic país europeu, “tot, absolutament tot, pot generar experiències si des de l'agència som capaços d'adaptar el viatge a les necessitats del gironí”. “Toquem tots els pals, però sempre busquem la qualitat del que donem i la prova és que hem deixat de vendre algun producte si creiem que podria portar problemes al nostre públic.”

L'evolució de les tecnologies que tan bé han anat a les agències de viatges també han propiciat que moltes sortides que fins fa uns anys passaven per les agències, ara es puguin organitzar des de casa. Això també ha fet que les agències s'hagin hagut de reinventar i oferir “el gran viatge fet a mida”, que, de fet, aquest “és el que la gent ens valora més”. I com que sempre poden haver-hi incidències o urgències durant el viatge, Viatges Ter té “un servei d'urgències” perquè el client sigui on sigui pugui avisar “i des d'aquí intentem fer les màximes gestions possibles”. “Ens hem trobat des d'operacions urgents, petits accidents, o fins i tot tenir clients en un país on de cop ha esclatat una revolta i ajudar-los a tornar si cal”, va explicar la directora de l'agència de viatges, en què actualment treballen set persones, totes dones.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]