Economia

Seat torna als beneficis

El grup tanca el primer trimestre amb uns guanys de 33 milions d'euros

La companyia no tancava en números verds des de l'inici de l'any 2008, abans de la crisi

La recuperació dels mercats europeus ajuda a pujar les vendes
Millorar en un primer trimestre és significatiu i marca el ritme

Les marxes llargues tornen a Seat. La companyia automobilística, el primer grup industrial de Catalunya, ha començat l'exercici del 2015 de la millor manera: amb un increment en les vendes i amb la tornada als beneficis. Segons va comunicar ahir la seva matriu, el grup Volkswagen, a través d'un comunicat, el benefici operatiu de Seat ha crescut en el primer trimestre de l'any fins als 33 milions d'euros, superant així les pèrdues registrades un any abans, que van ser de 36 milions d'euros. De fet, cal tirar enrere i tornar fins a l'any 2008 per trobar un primer trimestre sense números vermells i també un exercici sencer en positiu. La multinacional addueix els resultats assolits a “les millores en els volums de vendes i a uns tipus de canvi més avantatjosos, així com a la reducció de costos”, de manera que la debilitat de l'euro, en aquest cas i gràcies a les exportacions, ha beneficiat la companyia.

El fet de millorar en un primer trimestre és significatiu, vista l'estacionalitat de les vendes en el sector de l'automoció, ja que és en els primers mesos
de l'any quan es formalitzen la majoria de grans contractes i és el primer trimestre d'un exercici el que pot marcar la tendència de com es desenvoluparà la resta de l'any.

Seat va tancar l'exercici del 2014 amb unes pèrdues de 65,7 milions d'euros, malgrat que va ser un any excepcional en assolir un volum de negoci de gairebé 7.500 milions d'euros, la xifra més alta de la seva història, amb unes vendes mundials de 390.500 unitats.

Retorn en positiu

Dies enrere, Seat feia balanç dels primers tres mesos de l'any assegurant que s'havia assolit “el millor resultat de vendes des de l'any 2007”. Segons la companyia, per primera vegada en els últims anys les entregues mundials a clients han superat les 100.000 unitats i se situaven en 102.745 vehicles entre gener i març, un 10% superior a les registrades en el mateix període de l'any 2014, que van ser 93.400. Així, destaca sobretot l'evolució del model León, que s'ha convertit en un absolut èxit de vendes i ha contribuït de manera decisiva en l'increment dels lliuraments mundials. En el primer trimestre, les vendes del Leon han crescut un 14,6%.

A més, en els tres primers mesos de l'any, la factoria de l'empresa a Martorell va fabricar 130.700 unitats, un 15,2% més, la qual cosa farà augmentar la càrrega de treball de la plantilla i permetrà que el mes de maig es treballin quatre dissabtes en la línia de l'Ibiza i en la del León.

Per la seva banda, a les plantes que Seat té a Palmela (Portugal), Bratislava i Mladá Boleslav (República Txeca) es van fabricar en aquest primer trimestre un total de 16.100 vehicles de la marca Seat, un 12,8% més.

Segons va explicar la companyia fa unes setmanes, el Seat León és el model que més suma i només en els primers tres mesos de l'any les vendes han superat les 39.700 unitats, 5.100 més que un any abans. Per la seva banda, l'Ibiza, amb un increment del 9,5% i 41.900 vehicles venuts (enfront dels 38.300 d'un any abans), és el segon model que més creix en nombre de vehicles comercialitzats i tanca el primer trimestre com el més venut de la marca, gràcies sobretot a l'impuls en el canal de lloguer en mercats com l'Estat i per l'efecte estacional de la Setmana Santa. També el monovolum Seat Alhambra va veure créixer en el període un 12,2% les vendes, fins a les 5.900 unitats, 700 més que un any abans.

Pel president de Seat, Jürgen Stackmann, “després de dos anys amb un creixement de doble dígit, les vendes mantenen el mateix ritme a l'alça en el primer trimestre de l'any”. Stackmann va matisar que “creixem impulsats per la recuperació en els principals països europeus, com l'Estat espanyol i Itàlia, i sobretot per l'èxit comercial dels nostres models”.

Amb tot, el directiu demanava cautela. “Tot i això, hem de ser cauts i romandre atents a l'evolució dels mercats”; va ser la seva recomanació.

El president del grup Volkswagen, Martin Winterkorn, expressava ahir a través d'un comunicat la fortalesa del grup. “Estem posicionats de forma òptima per fer front a les tendències divergents en els mercats automobilístics globals”, va dir. La casa alemanya vol incrementar durant l'exercici del 2015 les vendes, la facturació i el resultat operatiu.

VW guanya un 16,6% més

Malgrat que Volkswagen reconeix que “l'entorn de mercat continua sent complicat”, el primer fabricant de cotxes europeu es mostrava ahir satisfet dels resultats aconseguits. La facturació del grup va créixer un 10,3% durant el primer trimestre de l'any fins als 52.700 milions d'euros, gràcies a l'increment de les vendes, els efectes positius del canvi de moneda i les
millores a nivell intern.

El benefici operatiu va créixer un 16,6% fins als 3.300 milions d'euros i el marge operatiu es va incrementar fins al 6,3%. “Sempre hem subratllat que el 2015 seria un any exigent per a la indústria automobilística global i també per a nosaltres. No obstant això, les nostres xifres clau per al primer trimestre mostren que el grup Volkswagen segueix el seu rumb, a pesar del vent en contra”, segons la valoració que va fer dels resultats Martin Winterkorn, president del consell de direcció de Volkswagen. “La prioritat clau per a tota la plantilla és garantir que el 2015 sigui un èxit”, va manifestar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]