cultura

La mostra d'Iman Issa trenca el gel al Macba

La inauguració de l'exposició de l'artista egípcia Iman Issa, com a guanyadora del primer premi Fundació Han Nefkens-Macba d'art contemporani, ha trencat el gel en la congelada situació fins ara al Museu d'Art Contemporani de Barcelona, després de la greu polèmica arran de la cancel·lació i posterior obertura de l'exposició La bèstia i el sobirà, que va acabar amb la dimissió del director del museu, Bartomeu Marí, i el comiat dels conservadors Valentín Roma i Paul B. Preciado.

Marí va comparèixer ahir per primer cop davant dels mitjans de comunicació després de la tempesta per presentar la mostra d'Issa, però, amb serenitat, va evitar fer declaracions sobre la polèmica, encara que va assegurar que acabaria parlant sobre el tema abans de la seva marxa de la institució, prevista per mitjan estiu, quan s'hagi nomenat un nou director, escollit a través d'un concurs internacional. “Estic aquí per garantir que el programa del 2015 es faci al millor possible i amb la màxima normalitat”, va afegir-hi.

El gerent del museu, Joan Abellà, va confirmar la programació del museu per aquest any, feta pública la setmana passada. Respecte al concurs per seleccionar un nou director, va assegurar que ha suscitat “un gran interès”.

Però els que haurien d'haver estat veritables protagonistes de l'acte eren Iman Issa i Han Nefkens, aquest últim president de la fundació que porta el seu nom i que convoca un premi per fomentar la creació artística contemporània internacional. Iman Issa (El Caire, 1979), guanyadora de la primera edició del premi, exposa al Macba fins al 28 de juny cinc escultures de nova producció de la sèrie Heritage Studies. Es tracta d'un fi treball conceptual a partir de formes d'objectes del patrimoni del passat que l'artista egípcia acaba transformant en unes peces evocadores i minimalistes. Una d'elles quedarà en dipòsit al museu barceloní.

Han Nefkens va fer públic també ahir els guanyadors de la segona edició del premi, que ha estat per a un col·lectiu d'artistes iranians establerts a Dubai format per Ramin i Rokni Haerizadeh i Hesam Rahmanian.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]