El Pont del Diable tindrà restaurant a finals de mes
L'empresa gestora proposa apropar el patrimoni i la cultura de Tarragona al visitant de proximitat
Limonium treballa seguint la filosofia del quilòmetre zero, amb productes del territori
La terrassa restaurant del parc EcoHistòric del Pont del Diable podria estar activa a finals de mes. L'espai, que tindrà una dimensió de 160 metres quadrats, està projectat amb l'objectiu d'oferir al visitant una zona de descans dins del complex natural. Paral·lelament, Limonium, l'empresa gestora del parc, també treballa en l'adaptació de la Casa del Guarda, la caseta de vigilància de la finca, d'estil modernista. Segons Sebastiano Alba, director d'operacions de Limonium, “en aquest emplaçament es crearà un restaurant integrat a la zona”, que tindrà com a punt característic el menjar servit, que “seguirà la filosofia del quilòmetre zero”.
Ambdues novetats, segons Alba, “permetran al visitant descansar, prendre alguna cosa i gaudir de les magnífiques vistes del complex”. Complementàriament, el parc continuarà disposant de la zona de pícnic situada sota la Casa del Guarda per a aquells que prefereixin portar el menjar de casa ja que, per Alba, “seguirà sent un espai còmode amb taules amb l'ombra natural dels arbres autòctons”.
L'acció s'emmarca dins de la planificació que Limonium va proposar en guanyar el concurs per fer-se càrrec del parc Ecohistòric del Pont del Diable. Alba assegura que es tracta d'un projecte “molt engrescador”, ja que vol apropar el territori al turista de proximitat i al visitant local. Montse Foguet, cap de projectes de l'empresa gestora, creu que amb aquestes novetats “el parc guanyarà en tots els sentits”. Segons Foguet, el principi d'aquest estiu “està sent molt il·lusionant”, ja que “el Pont del Diable és un dels monuments més visitats del patrimoni tarragoní, i amb aquestes accions, l'estem potenciant”.
LES FRASES
Proximitat com a ‘leitmotiv'
Les novetats arriben en un moment en què es reactiven les activitats del parc, com ara les sortides guiades i les Nits de Lluna Plena, experiències familiars educatives que tenen molt èxit entre el públic assistent.
L'objectiu de l'empresa Limonium, segons Alba, és demostrar que “el patrimoni i la cultura poden generar riquesa més enllà del sentit econòmic”. I és que, pel director d'operacions de l'empresa, “entendre l'entorn de l'indret, com la natura i els animals de la zona, i fer-ho d'una manera didàctica, pot ser molt engrescador pel visitant i per l'oferta turística de Tarragona”. En aquest sentit, Alba considera que la part educativa, dirigida sobretot al turista de proximitat i al consumidor local, “enriquirà molt l'experiència de la gent que ens visiti”.
Tant és el compromís d'integració amb el territori que té Limonium, que Alba assegura que, en el futur, “el Pont del Diable podria veure, fins i tot, una plantació de la seva pròpia vinya”. Una activitat que es farà amb el suport dels estudis d'enologia de la Universitat Rovira i Virgili.