Correa insinua que Camps va convidar el Bigotes a treballar a València
El presumpte capitost de la trama Gürtel declara que és possible que l'expresident de la Generalitat fóra qui va contactar amb el seu home a València
Nega qualsevol vinculació amb les acusacions de malversació de cabals, suborn i tràfic d'influències en la peça 3 de Gürtel
L'empresari Francisco Correa, presumpte capitost de la trama Gürtel, s'ha enfrontat aquest divendres a la seua primera declaració en un juí contra ell per Gürtel i ha aprofitat per a desvincular-se de qualsevol trama corrupta. Així mateix, ha assenyalat en relació amb el responsable d'Orange Market –empresa de la qual era accionista–, Álvaro Pérez, conegut com El Bigotes: “És possible que Paco –en referència a Francisco Camps, expresident del Consell– li diguera ‘per què no t'animes i véns a València a fer alguna campanya?'”.
Correa s'ha pronunciat així en la seua declaració com a acusat en el juí per la peça 3 del cas Gürtel, relativa a presumptes irregularitats en contractacions adjudicades per la Generalitat en el marc de les edicions de la fira Fitur entre 2005 i 2009. Correa, que s'enfronta a 10 anys de presó i a 23 d'inhabilitació per un delicte de malversació de cabals, un altre de suborn i un delicte de tràfic d'influències –segons li reclama provisionalment el ministeri fiscal–, s'ha mostrat en tot moment, davant les preguntes de la fiscal, tranquil i, fins i tot, ha adoptat en moments un to desafiador i li ha demanat fins en tres ocasions que no li preguntara més sobre allò que no volia contestar, ja que, segons ell, no tenia res a veure amb Fitur.
Correa, qui té pendent altres causes a València i a Madrid, ha explicat que va ser idea d'ell crear Orange Market, i se li va ocórrer després que Pérez li indicara que volia anar-se'n a treballar a València davant la pressió que tenia a Madrid. “Ell va decidir vindre a València. Tenia un bon contacte. Va conéixer Camps com també coneixia altres presidents i és possible que Paco li diguera per què no véns a València i em fas alguna campanya?”.
Cap relació personal
Ha afirmat que ell personalment no coneixia a ningú del PP a València i que a Camps l'ha vist una vegada en la seua vida, en la boda de la filla de l'expresident del govern central José María Aznar. Així mateix, ha dit que ha vist dues vegades l'exsecretari del PPCV Ricardo Costa, quan ha vingut a dinar o sopar a València.
Per contra, la fiscal li ha posat unes converses telefòniques en les quals Camps li dóna “records” de Costa i de David Serra, i en un altre enregistrament se sent dir-li a Costa que seria el pròxim president del govern.