Lleida tindrà el primer màster de peritatge d'obres d'art
El Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM) de la Universitat de Lleida (UdL) i el Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat (CRBM) s'han unit per posar en marxa el primer màster especialitzat en peritatge d'obres d'art de Catalunya, que s'iniciarà el curs vinent i que tindrà vint places, detalla l'ACN.
Els alumnes que cursin el màster en peritatge, avaluació i anàlisis d'obres d'art tindran com a docents especialistes del CRBM, que són referents nacionals de la conservació i restauració del patrimoni català del moble. A més, els estudiants podran fer pràctiques a les instal·lacions del CRMB a Valldoreix, així com a les del CAEM a Lleida.
El degà de la Facultat de Lletres de la UdL, Joan Busqueta, el director del CAEM, Ximo Company, i el director general d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni, Joan Pluma, van presentar ahir aquest conveni, que també inclou que les dues institucions col·laborin en projectes d'investigació.