Comunicació

‘La Riera' dirà adéu al final d'aquesta temporada

La telenovel·la de TV3 s'acomiadarà després de set temporades i un 23% de quota mitjana durant 1.196 emissions

Després de sis anys en antena, la telenovel·la dels migdies de TV3, La Riera, s'acomiadarà dels telespectadors al final d'aquesta temporada. La ficció televisiva dirigida per Esteve Rovira ha comptat amb un notable seguiment al llarg d'aquests anys, que es tradueix en un 23% de quota mitjana de pantalla, essent sempre un dels programes més vistos del dia i liderant la seva franja horària, segons xifres de la televisió pública. D'aquí a final de temporada (resten uns 140 episodis) la sèrie haurà de resoldre una sèrie de trames clau de la darrera temporada, com la venjança d'en Claudi Guitart (Pere Arquillué), el destí de la Fonda familiar o l'evolució de la matriarca, Mercè Riera (Mercè Sampietro).

Les portes de Can Riera, la fonda familiar que dóna nom a la sèrie, tancaran definitivament el proper mes de juny, al final de la setena temporada d'aquesta ficció televisiva. El propi destí del convuls restaurant, al voltant del qual s'han desenvolupat moltes de les trames de la sèrie, l'ambició de la Lídia (Anna Sahún), els embolics de La Pineda, l'equilibri emocional de la Mercè i les evolucions respectives dels seus quatre fills, es resoldran doncs en els propers 140 capítols que resten.

La fidelitat dels espectadors ha estat un dels motors de La Riera, com demostren les xifres d'audiència que ha facilitat TVC aquest divendres. Va arrencar amb un 19,3% de quota mitjana, i aquesta temporada en registra un 21,7%. La quarta va ser la més seguida, amb un 24,9%, i tot plegat, la mitjana de totes les temporades fins ara, és del 23%. Això l'ha portat a liderar diàriament les sobretaules de TV3 i a situar-se sempre entre els programes més vistos del dia.

La Riera tindrà un final condicionat per les moltes coses que han passat al llarg d'aquests sis anys, i que serà un lògic colofó que tanca un viatge que va començar amb en Sergi Guitart tornant a casa, i trobant-se amb una família que era molt diferent de la que ell recordava, i que encara ha canviat molt més”, ha avançat la cadena.

El director de la sèrie, Esteve Rovira, creu que posar punt i final a La Riera és una “sàvia decisió”, i afirma el següent respecte allò que encara ha de venir: “Ara posarem tota l'empenta per arribar a un final de temporada explosiu”.

Èxit d'audiència

El capítol més seguit de tota la història és el 594 que es va emetre un dilluns, el 3 de desembre del 2012, i on la Lídia torna a mostrar el seu vessant més pervers descobrint com pot fer mal al Nil, el fill del Claudi, a qui necessita desactivar ja que li està fent a xantatge. 629.000 espectadors de mitjana van veure l'episodi, amb una quota de pantalla del 30,6%.

En la reemissió diària al canal 33 (21.20), que es fa des de la 4a temporada, també es registra una molt bona audiència. La quota de pantalla mitjana actual és del 2,3%.I pel que fa a l'índex qualitatiu, segons el panel GFK, La Riera ha anat augmentant la nota, del 7,3 que va treure en arrencar fins al 7,9 que ha tret en les últimes tres temporades.

A aquestes dades d'audiència, cal afegir-hi també l'èxit en els mitjans digitals. La Riera encapçala habitualment el rànquing de programes mes vistos a la carta, amb més de 150.000 usuaris únics i gairebé un milió de visualitzacions cada mes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]