Economia

S'omplen els passadissos de La Fira, però no els calaixos

Les botigues del centre de Reus diuen que l'obertura de La Fira els ha afectat, i en els comerços de Metrovacesa les vendes no són les esperades malgrat la gran afluència de públic

Tot just una setmana després de l'obertura al públic, els botiguers de La Fira fan un balanç positiu de la gran afluència de visitants que s'ha registrat al centre comercial en aquestes primeres jornades. Segons els responsables de l'equipament, i durant el seu primer cap de setmana de portes obertes, més de 100.000 persones van passar pel recinte de l'empresa Metrovacesa. “Sí, el cap de setmana va ser una autèntica bogeria”, expliquen a Time Road, una rellotgeria a la planta baixa de l'espai.

Aquest gran volum de visitants, però, no ha estat sinònim de grans vendes. “Va venir molta gent i tothom mirava; als passadissos no s'hi cabia, però ha estat ara entre setmana quan la gent ha començat a comprar una mica”, exposen en la sabateria Querolets, també a la planta baixa de La Fira. “I ara que s'acosten el Nadal i les rebaixes pensem que millorarà”, hi afegeixen. El turisme també ha de tenir un paper destacat en la consolidació de l'oferta comercial del projecte de Metrovacesa. “Els faran pujar cap aquí”, diuen en la sabateria. Altres negocis del centre comercial creuen que l'obertura de La Fira farà molt de mal als botiguers del centre de la ciutat. “Sempre hi anirà gent a comprar, al centre, però a la llarga tothom farà cap a La Fira”, expliquen a Bob Hairstores. “La convivència amb les botigues de la ciutat serà complicada”, hi afegeix. Pel que fa a les vendes de la primera setmana, se subratlla que si bé “han estat bones, no han estat ben bé les esperades”. A d'altres els ha anat millor i es mostren més satisfets. És el cas de Nuo dermoestètica, un dels establiments que ofereix tractaments de salut i bellesa al centre comercial. “Ha vingut molta gent, més de la prevista”, precisen. “I hem fet una bona caixa”, expliquen en aquest local, a la planta baixa del recinte.

Al centre, són negatius

Per la seva part, la tònica general de les botigues tradicionals del centre és de neguit i preocupació per les afectacions que ja estan notant en les caixes registradores. Majoritàriament, les botigues del centre consultades per Reusdigital.cat consideren que durant el primer cap de setmana de La Fira es va notar, en general, menys afluència de vianants i clients per les vies tradicionals de comerç de la ciutat, la qual cosa ha fet que les vendes del conjunt de negocis disminueixin. Tot i així, l'efecte al llarg dels dies laborables s'ha atenuat i “el flux de persones ha estat el normal” de qualsevol setmana, segons expliquen a Les Caterinetes.

Els de tota la vida

En els comerços amb una trajectòria tan llarga com la Cristalleria Marsal, al carrer Jesús, posen èmfasi en el fet que “el novembre és tradicionalment un mes fluix de vendes” per la seva proximitat amb les compres de Nadal i que aquesta realitat, afegida a la posada en marxa del centre comercial “farà mal”, ara que els consumidors disposen de menys diners per la crisi.

A la sabateria Iglesias, al carrer Galanes, Josep Iglesias explica: “La Fira és un transatlàntic i nosaltres anem amb una barqueta”, per explicar que la disparitat de forces entre els dos models de comerç que ara té Reus és molt gran.

LA XIFRA

100.000
persones
són les que van passar per La Fira durant el primer cap de setmana, segons Metrovacesa.

LA DATA

06.11.2015
Es quan va obrir
el centre comercial al públic, amb una oferta integrada per 65 botigues.

LA FRASE

Metrovacesa és un transatlàntic i nosaltres anem amb una barqueta
Josep Iglesias
SABATERIA IGLESIAS, REUS

La segona planta de La Fira, encara està a mitges

Tot i que La Fira Centre Comercial ha complert la primera setmana en funcionament, a la segona planta de l'equipament impulsat per Metrovacesa encara hi ha diversos grups d' operaris que treballen contra rellotge en establiments de restauració i d'oci per poder obrir d'aquí a poques jornades, i encara hi ha buits per omplir. És d'esperar que tots els negocis que s'hi han d'instal·lar s'afanyin per poder completar l'oferta comercial de La Fira, ara que s'acosta una campanya de Nadal en què, a la ciutat, els botiguers se la juguen amb un seguit d'iniciatives lúdiques i comercials que tenen l'objectiu de reivindicar el comerç tradicional de la ciutat i, de passada, plantar cara al nou recinte comercial acabat d'arribar a la capital del Baix Camp.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]