Olot busca bessons per promoure el dos per un de nits, àpats i activitats
És una de les ofertes de la campanya ‘Olotx2', que organitza l'Ajuntament amb altres agents privats
Premia amb estades els millors vídeos dels univitel·lins
Estada gratuïta a la Garrotxa per als bessons univitel·lins. No per a tots, sinó per a deu parelles, que s'ho hauran de guanyar. L'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa ha convocat el concurs Ho viuràs el doble en el marc de la campanya Olotx2, l'oferta pública i privada d'àpats, pernoctacions, activitats i serveis a meitat de preu que lidera l'àrea de promoció de l'Ajuntament amb la participació de l'Associació de Comerciants d'Olot, l'Associació de Placers del Mercat d'Olot, l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa i Turisme Garrotxa.
Els bessons que vulguin participar en el concurs han d'enregistrar un vídeo en què expliquin per què volen visitar Olot o, en cas de conèixer la ciutat, què és el que més els agrada. L'enregistrament, que no pot durar més de trenta segons, s'ha de fer arribar a l'adreça electrònica [email protected] abans del 18 de febrer.
A l'Olotx2 d'aquest any, hi participen 37 allotjaments, 40 bars i restaurants i una seixantena de comerços, amb estades gratuïtes, descomptes en àpats i compres i activitats. L'Olotx2 inclou visites guiades als museus, passejades en burro i trenet i rutes en bicicleta, el festival de música de butxaca El Mini amb, entre altres coses, un concert per a pares i fills, el Lax'n'xics, a la plaça Major; el concert de Las Migas, etc.
L'Olotx2 va generar l'any passat 352.000 euros de negoci, fruit sobretot de les 9.800 persones que van menjar a la ciutat i de les 975 que van pernoctar-hi. A més, 22.000 van visitar el lloc web de l'esdeveniment, amb un 60% de visitants de fora de les comarques gironines. Són dades estimatives generades per l'àrea de Promoció de l'Ajuntament d'Olot. En aquella ocasió, es va calcular que cada euro que hi havia invertit l'administració pública en va generar 11 dels sectors privats implicats.
Aquest mateix organisme, no obstant això, vol afinar aquestes xifres. Per això, ara, que s'ha consolidat aquesta campanya que ofereix àpats, nits d'hotel i altres serveis i activitats a meitat de preu durant tot un cap de setmana –serà del 26 al 28 de febrer–, durà a terme un estudi d'impacte propi per contrastar les dades que ja té.
El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que en aquesta ocasió hi incorporen un programari que ja funciona a altres ciutats i que, a través d'enquestes i altres paràmetres, permet conèixer amb més exactitud l'impacte de l'esdeveniment en qüestió. Així, el resultat de 400 enquestes a participants –per conèixer la seva procedència, saber si pernocten a la ciutat i la despesa que realitzen– es complementarà amb les dades del recompte de persones que assisteixen als actes i el seguiment mediàtic a través del web i xarxes socials per calcular el retorn de l'Olotx2 a la ciutat i la comarca. Tots els detalls de la campanya es poden consultar al lloc web www.olotx2.cat , on també es poden fer les reserves.