Empreses
L'expansió de la bugaderia
La cadena de bugaderies d'autoservei Fresh Laundry confia a doblar el nombre d'establiments durant l'any i arribar a 50 a Catalunya
Prepara el salt a l'Estat espanyol i treballa un nou concepte de bugaderia mòbil
Canviem els costums gairebé sense adonar-nos en. Malgrat tenir rentadora a casa, potser hi ha qui s'estima més rentar els cobrellits o les mantes o la roba delicada a la bugaderia, o hi porta la roba de la seva mascota, o hi renta a casa però asseca a la bugaderia perquè no té o no vol estendre o perquè a fora plou. “No és el mateix rentar a casa que amb rentadores industrials com les que tenim aquí, on també fem servir sabons i suavitzants més professionals i de qualitat”, explica Roberto Haboba, fundador i màxim responsable de la cadena de bugaderies Fresh Laundry. Haboba, argentí de naixement i veí de Mollet del Vallès des de fa 16 anys, va començar aquesta activitat l'any 2006 i a partir del 2012 desenvolupa un altre concepte de bugaderia, la marca Splash, d'alt disseny, i a partir d'aquí crea la segona marca, Fresh Laundry, l'any 2013, amb què comença a franquiciar.
L'empresa neix a Barcelona i actualment té 25 establiments, dels quals 3 són en propietat i la resta, franquiciats. La marca espera arribar a la trentena a final d'abril i confia a doblar el nombre de bugaderies d'autoservei a Catalunya, fins a la cinquantena, al llarg d'aquest any. Entre les noves obertures, destaquen els locals a Badalona, Sant Feliu de Llobregat, Santa Perpètua de Mogoda, Santa Coloma de Gramenet, Berga, Manresa, Igualada i noves botigues als barris de les Corts i Sant Gervasi. Cal destacar que la majoria de les noves bugaderies ja disposaran de màquines especials per a la neteja exclusivament de roba de gossos, gats i altres mascotes, amb productes especials per al pèl dels animals i desinfectants de les màquines.
A més, preveu l'obertura d'entre 10 i 15 botigues més fora de Catalunya, amb places com Madrid, València i Sevilla o Màlaga, també durant l'exercici en curs. La de Madrid, la idea més avançada, serà la primera de les obertures fora de Catalunya. També preveu desembarcar a Madrid i París amb la marca pròpia Splash. Haboba explica que la inversió mitjana per obrir una bugaderia Fresh Laundry franquiciada voreja els 80.000 euros i que el 40% dels clients són multifranquiciats, empresaris que proven l'experiència i la repeteixen en un altre emplaçament. De fet, el lema d'Haboba és: “No muntem bugaderies, sinó negocis.”
“És un sistema domòtic, en què el propietari ha de fer ben poc treball, bàsicament ocupar-se de la neteja del local, la recaptació i tenir un telèfon d'atenció al client per a possibles incidències”, explica Haboba. Les màquines de rentar que fan servir a les bugaderies de la marca són fabricades a Vic per la casa Girbau. “Les millors”, diu.
A banda de les bugaderies en locals, amb la marca de Fresh Laundry, Haboba treballa ara en un concepte modular d'establiment mòbil, batejat com a Fresh Box, que també li permetrà arribar al mercat internacional. “És molt més flexible perquè ens permet arribar on no arriben els locals, com per exemple en una estació d'esquí, un càmping o en una gasolinera”, explica. Actualment l'empresa ja en té dos de fabricats i en ple funcionament i té la intenció de servir-los acabats als seus clients, amb una estètica molt semblant a la de Fresh Laundry. “Podríem estudiar també l'opció de fer un renting, o lloguer amb opció de compra, hi estem treballant”, explica l'empresari.